úterý 5. února 2013

Vjemy do vědomí


Kadamba Kánana Svámí, 8. prosince 2011, Durban, Jižní Afrika, SB 11.22.6

Jen pracovat pro Krišnu není jednoduché, protože po krátkém čase začneme zažívat, že práce pro Krišnu může být přítěží. Také to nemusí fungovat. A tak musíme naslouchat, protože bez naslouchání je život suchý.

Mám telefon jako většina moderních lidí a končil mi kontrakt a tak jsem mohl dostat nový telefon. „Ó můj Bože! Co udělám? Nyní musím mít nový telefon. Ó ne!“  Ve skutečnosti jsem měl svůj starý telefon rád… byl v pořádku… dělal svou práci.

Pak jsem přišel na to, že nemusím mít nový telefon… není to zapotřebí. Mohu pokračovat se svým starým telefonem… byl v pořádku a nic proti tomu nestálo. Tak jsem u něj zůstal a dal jsem do něj větší paměťovou kartu a tak více lekcí Šríly Prabhupády a nyní jsem tak šťastný! Jsem šťastný, nikoliv kvůli telefonu, ale kvůli lekcím Šríly Prabhupády, a že k nim takto mohu mít přístup. Jak žijeme v moderním světě, používáme také hmotné věci, aby nám pomohli pamatovat na Krišnu. Nyní je to za potřebí. Každý musí udělat opatření takového druhu, kdy bychom jinak naslouchali? 
śābde pare ca niṣṇātaṁbrahmaṇy upaśamāśrayam (SB 11.3.21)
Śābde - transcendentální zvuk je nezbytný; stejně jako koupel. Je zde někdo, kdo se dnes nekoupal? Někteří lidé se koupou jednou za měsíc, ano i to je možné, ale po chvilce to začne být znát. Stejným způsobem, zvuk śābde pare ca niṣṇātaṁ

Niṣṇātaṁ - se vztahuje na ṣṇā neboli koupání. Musíme se koupat v transcendentálním zvuku, śābde pare ca niṣṇātaṁ, znovu a znovu, protože vědomí má tendenci přijímat hmotné znečištění.

Šríla Prabhupáda zavedl festivaly v Majápuru a Vrindávanu a řekl, že oddaní by měli jednou za rok jet na tento festival. To byla ta myšlenka, že budou očištěni od veškerého znečištění, které se nechtěně vkrade dovnitř.

To je zajímavé téma: Znečištění, které se nechtěně vkrade dovnitř. Co s tím? Ano, určitě se to stane každému upřímnému následovníkovi bhakti. Sádhakovi se to stane. Jen osvobozená duše není dotknutá hmotnou energií, ale všichni ostatní budou hmotnou energií dotčeni. Tolik vjemů jde do našeho vědomí – to co vidíme a to co slyšíme!

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat