středa 20. února 2013

Geografie Ruska

Kadamba Kánana Svámí, 20. ledna 2013, Rádhadéš, Belgie, CC 21.54

Vidíme kontrast v náladě Goloky a náladě Vaikunthy. A z tohoto důvodu studujeme mapu (duchovního světa). Někdo si může myslet, „Ó chlapče! Hodina zeměpisu – tři dhámy a řeka. Samozřejmě je tam vždy nějaká řeka.

Vzpomínám na školní dny, kdy jsem se musel učit zeměpis Ruska. Nenáviděl jsem to, musím říct. Tak jsem nakreslil křídou na dveře velkou mapu Ruska včetně všech měst a házel jsem na ty města šipky, abych si ulehčil to učení. Ale když přišlo na Nyazepetrovsk, moje mysl řekla: “Proč se na světe musím učit kde je Nyazepetrovsk? Nikdy do Nyazepetrovsku nepojedu.“ A dosud jsem tam nebyl. Byl jsem přesvědčen, že tam nikdy nepojedu a tak to bylo zbytečné poznání.

Ale to není stejný případ s popisem, který nalézáme v Čaitanja Čaritámrtě. To není zbytečné poznání. To je nezbytné poznání. Bez pochopení podoby různých světů (tří dhámů), nemůžeme pochopit povahu Krišny, protože Krišna se vyjevuje v různých podobách v různých světech.

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat