Kadamba Kánana Svámí, 13
září 2012, Pretoria, Jižní Afrika, CC 12.120
Tolik let jsem zpíval Hare Krišna. Tolik let jsem se klaněl,
ale nikdy jsem ho neviděl, a potom náhle a neočekávaně jsem ho viděl v New
Yorku. Byl dobře zamaskovaný, ale víte, možná byl pravý? Tak jsem řekl, „Můj drahý Pane, samozřejmě jsem velice
šťastný, že se mi vyjevuješ, ale stále mám malou pochybu v srdci. Mohl bys
mi dát znamení, že jsi skutečně Bůh?“
Je mnoho jógových filozofií kolem, které také přišly z Indie
a jejichž součástí je impersonalismus – myslet si, že živá bytost se může stát
Bohem. To je široce rozšířeno.
Byl jsem v New Yorku a setkal jsem se s Bohem.
Seděl na lavičce v parku. Byl starý a chyběl mu jeden zub, ale vyjevil se
mi. Řekl mi, „Já jsem Bůh.“
Tak jsem mu odpověděl. „Ó
to je úžasné! Po těch všech letech, nikdy jsem si nemyslel, že bych tě mohl
vidět tváří v tvář.“

On řekl, „A co by sis
přál?“
Já jsem odpověděl. „No,
mohl bys udělat ty stromy na druhé straně trošku vyšší, abychom měli trochu
stínu? To by bylo moc pěkné.“
On řekl, „A proč si
myslíš, že tohle může udělat Bůh?“
„No, není Bůh
všemocný?“
On řekl, „To je tvá
definice.“
Pak jsem mu řekl. „No
a jaká je vaše definice? Bůh je bezzubý starý muž? Pak může být Bohem kdokoliv!“
Takže ano, pokud chceme udělat Bohem kohokoliv, bezzubého
starého muže Bohem, nebo kteroukoliv slabou lidskou bytost Bohem… K čemu to
je? Můžete nazvat Bohem kohokoliv, ale to z vás Boha neudělá.
Původní článek v angličtině zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat