neděle 26. června 2016

Vrindávan - místo k uctívání

Krišnovou milostí jsem pobýval ve Vrindávanu. Nezasloužil jsem si to, ale tak či onak jsem se tam připojil. Měl jsem štěstí, že jsem byl na místě, kde byl Krišna i Prabhupáda tolik přítomný. V Krišna Balarám mandiru bylo v každém koutě a zákoutí tak silné zaměření na Prabhupádu, že jsem pochopil: ONO TO JE o Prabhupádovi. Viděl jsem vedoucí představitele hnutí přicházet do Vrindávanu a také jsem od nich naslouchal. Slyšel jsem Tamala Krišnu Mahárádže říkat: "Ve Vrindávanu nemůžeme přijmout mnoho uctívání. Je to místo k uctívání, ale ne místo, kde jsme uctíváni." Avšak Prabhupáda je uctíván.

Všichni lídři našeho hnutí přicházeli uctívat Prabhupádu a Krišnu ve Vrindávanu a stát se jednoduššími. A jeden z lídrů se zeptal: "Ale co budu ve Vrindávanu dělat?" V jednom smyslu tam není co dělat, nic jiného než zpívat Hare Krišna. Vrindávan není místo k procházení se s velkou dandou, na vradžabásí to nedělá dojem. Každý je oddaný a každý má nějaké vlastnosti, ale podstatou je opěvování jména, opěvování Krišny, služba Krišnovi. To je ctěno a to je to, co někomu dává ve společnosti ve Vrindávanu postavení.

Projev na vjása púdže, 26. dubna 2016, Rádhádéš, Belgie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat