Pán Nrsimhadév je vigna
vinása – ničitel překážek na oddané cestě. Šríla Bhaktivinód Thákur napsal
tyto dvě knihy – Navadvíp-Dhám-Mahátmyu, která popisuje parikramu Šrí Dhám Majápuru, a poté napsal Navadvíp-Bháva-Tarangu,
což je kniha, která navštěvuje totožná místa jako Navadvíp-Dhám-Mahátmya, ale
tentokrát Šríla Bhaktivinóda nepopisuje ona místa a čemu jsou zasvěcená,
ale popisuje vnitřní zážitky na těchto místech. Právě proto je pojmenována
Navadvíp-Bháva-Taranga. Taranga znamená
vlny nebo vlny bhávy které jsou prožívány
v Navadvípu, odlišné emocionální stavy!
A poté popisuje cestu do Nrsimha Pali, též známého jako
Nrsimha Tírtha, místa zasvěceného Pánu Nrsimhadévovi. Následně se Šríla
Bhaktivinód Thákur modlí k Pánu Nrsimhadévovi, aby odstranil všechny
překážky z oddané cesty, aby se mohl plně zaměstnat ryzí oddanou službou
Rádě a Krišnovi.
A proto hlavním důvodem uctívání Pána Nrsimhadéva není naše
ochrana. Nebo alespoň nikoliv ochrana
před vnějším nebezpečím, nikoliv ochrana od všech druhů Hiranjakašipuů, kteří žijí
v sousedství nebo kdekoliv jinde. Dobře, možná do určité míry ano, ale to
je druhotné.
Hlavně se snažíme překonat démonské sklony v nás samotných
a Pán Nrsimhadév jako vigna vinása, očišťuje nás od znečištění a odstraňuje překážky. Sarva vigna vinasa, všechny překážky na cestě oddané služby jsou
odstraněny, o to se modlíme, a to je také velice pěkná Prahládova modliba.
Kadamba Kánana Svámí, 2. května 2015, Simhachalam, Německo, Šrímad
Bhágavatam 5.18.8
Přeložil Madhu Pandit dás
Původní text v angličtině
zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat