(První část článku dostupná zde.)
Každopádně Šríla Prabhupáda napsal ten dopis z 9. června, ve kterém říká: „Ode dneška mohou někteří mí žáci zasvěcovat v mém jménu jako rtvik.“ A můj duchovní učitel udělal to samé. A napsal ten dopis 9. června. Bylo to jako tenis mezi ním a GBC a já jsem byl tím míčkem! No a pak GBC prostě přišli a řekli: „Jayadvaito Svámí, toto nemůžete udělat!“ A on řekl „Proč ne?“ A oni odpověděli: „Je to proti zákonu.“ A on na to: „Jakému zákonu? Jaký zákon po mně chcete, abych dodržoval? Ten psaný, nebo ten nepsaný? Kde je napsáno, že to nemohu udělat?“ A oni hledali a hledali, ale nemohli nic najít! A tak nás to nechali nějaký čas tak dělat. Takže jsem zasvětil několik žáků ve jménu svého duchovního mistra, který je umístil pod mou péči.
Každopádně Šríla Prabhupáda napsal ten dopis z 9. června, ve kterém říká: „Ode dneška mohou někteří mí žáci zasvěcovat v mém jménu jako rtvik.“ A můj duchovní učitel udělal to samé. A napsal ten dopis 9. června. Bylo to jako tenis mezi ním a GBC a já jsem byl tím míčkem! No a pak GBC prostě přišli a řekli: „Jayadvaito Svámí, toto nemůžete udělat!“ A on řekl „Proč ne?“ A oni odpověděli: „Je to proti zákonu.“ A on na to: „Jakému zákonu? Jaký zákon po mně chcete, abych dodržoval? Ten psaný, nebo ten nepsaný? Kde je napsáno, že to nemohu udělat?“ A oni hledali a hledali, ale nemohli nic najít! A tak nás to nechali nějaký čas tak dělat. Takže jsem zasvětil několik žáků ve jménu svého duchovního mistra, který je umístil pod mou péči.
A o pár měsíců později GBC všechno změnili. Náhle se změnila pravidla a řekli: "Ok, i když je duchovní mistr stále přítomný, se souhlasem duchovního mistra může také zasvěcovat. A je v naší sampradáji těchto případů mnoho: Například Šrínivás Áčárja zasvěcoval během přítomnosti svého duchovního mistra. Takže je to už v naší tradici precedent." No, já jsem to každopádně viděl jako velkorysost svého duchovního mistra, nikoliv jako svou kvalifikaci. A právě to požehnání duchovního mistra mě učinilo kvalifikovaným. A to je důvodem, proč jsem nyní zde jako pravý duchovní mistr v Brahma Madhva Gaudia Vaišnava sampradáji.
Cestuji tedy kolem světa a pečuji o osoby, které se zajímají o vědomí Krišny. A setkal jsem se s mnoha hezkými lidmi, kteří mají zájem. Takže náš vztah má dvě části. Jedna je tou, kde mám roli zástupce Krišny a jednám jako via médium Krišnovy milosti. Služba žáka je nabízena zpět skrze duchovního mistra Krišnovi a milost Krišny proudí dolů skrze žákovskou posloupnost. A tímto způsobem je zde tento formální vztah. A část této vjása púdži je formální povinnost pro naše očištění. Žáci obnovují své závazky. A tímto způsobem jsou všichni při oslavě vjása púdži očišťováni.
A ta druhá část je náš osobní vztah – naše přátelství, důvěra, kterou vkládáme do tohoto vztahu. A z obou stran tento vztah prověřujeme. A samozřejmě, že jediným účelem tohoto vztahu je jít zpět k Bohu ještě v tomto životě! A o to se snažíme. A tak tedy takto využíváme naše přátelství, abychom dosáhli nejcennějšího cíle života. Takže je ve skutečnosti velice pěkné mít takové vztahy. Já osobně také velice oceňuji tyto vztahy s lidmi - lidmi které mám rád a kteří jsou skutečně odevzdaní nějakým způsobem vzít útočiště u Šríly Prabhupády a procesu, který učí. Jsem si jist, že pokud nějakým způsobem zůstaneme věrni tomuto celému uspořádání na maximum našich možností, pak bude vše úspěšné; pak jistě půjdeme zpět k Bohu.
A ta druhá část je náš osobní vztah – naše přátelství, důvěra, kterou vkládáme do tohoto vztahu. A z obou stran tento vztah prověřujeme. A samozřejmě, že jediným účelem tohoto vztahu je jít zpět k Bohu ještě v tomto životě! A o to se snažíme. A tak tedy takto využíváme naše přátelství, abychom dosáhli nejcennějšího cíle života. Takže je ve skutečnosti velice pěkné mít takové vztahy. Já osobně také velice oceňuji tyto vztahy s lidmi - lidmi které mám rád a kteří jsou skutečně odevzdaní nějakým způsobem vzít útočiště u Šríly Prabhupády a procesu, který učí. Jsem si jist, že pokud nějakým způsobem zůstaneme věrni tomuto celému uspořádání na maximum našich možností, pak bude vše úspěšné; pak jistě půjdeme zpět k Bohu.

A tak jsme se zde sešli kvůli tomuto, sešli jsme se, abychom byli spolu a mohli jít kupředu, zpátky do duchovního světa společně. A kdokoliv tam bude první, musí tam vzít ostatní! To je naše společná dohoda, ok? V zábavách Dhruvy maháráje je popsáno, že v jeden okamžik se mu poklonila smrt a Dhruva jí stoupl na hlavu vystoupal tak na pushpa vimán, což znamená květinové letadlo. A dále je řečeno, že Dhruvovo letadlo stoupalo a Dhruva přemýšlel o tom, že to byla právě jeho matka, která mu dala ten pokyn, a díky její milosti mohl nyní jít zpět k Bohu. A tak přemýšlel: „Dobře, ale co moje matka?“ A pak viděl další letadlo a v něm byla ona. Takže jeho matka také letěla zpět domů. A Šríla Prabhupáda zde napsal ten velice známý význam, ve kterém píše: „Ano, a stejným způsobem já doufám, že jeden z mých žáků se stane čistým oddaným Krišny a vezme mě zpátky k Bohu!“ A proto zde já říkám, že ten kdo se tam dostane první, musí vzít zpět všechny ostatní! Jeden za všechny, všichni za jednoho! A myslím, že v této náladě máme duchovní vztahy a měli bychom jich takto využít.
Mám trochu výhodu. Zaprvé stárnu - je mi dnes 55. A tak se dívám zpět na život za mnou. Mám nějaké své fotky z doby před 30 lety ve Vrindávanu a vypadám na nich jako dítě! Nemyslel jsem si v té době, že jsem dítě, myslel jsem si, že jsem už docela zkušený! A nyní, o 30 let později, už jsem trošku zkušenější! A tak doufám, že s věrností Šrílovi Prabhupádovi a praxí duchovního života a hmotného života a s přátelstvím, které existuje mezi námi navzájem, bych mohl být vaší podporou ve vašem duchovním životě tak, abychom šli zpátky domů k Bohu.
Děkuji vám mnohokrát.
Šríla Prabhupáda kí, Jaya!
Lekce Jeho Svatosti Kadamba Kánana Svámího z Vjása púdži 16. května 2008 na Nrsimha kšétře v Německu.
Žádné komentáře:
Okomentovat