pátek 16. října 2015

Dávání zásluh ostatním

Otázka: Jak můžeme ve společnosti oddaných vždy zůstat vděční? Někdy to ztrácíme, takže jak setrvat stále ve správné náladě?

Přemýšlením o tom, že dostatečně neoceňujeme oddané a že ve vděčnosti vždycky zaostáváme. Jakmile si začneme myslet: "Ano, já oddané oceňuji," myslím, že to není správně. Ale když přemýšlíme: "Neoceňuji oddané dostatečně," můžeme možná zůstat více ve střehu. No, tohle je pouze teoretická odpověď, protože já oddané neoceňuji dostatečně, a to je problém.

Když neoceňujeme oddané dostatečně, budeme napravováni. Přál bych si, abych vám mohl říct, že můj duchovní život byl prostě ideální, že to bylo od prvního dne nádherné a všechno bylo prostě dokonalé a vždycky jsem oddané velice oceňoval. Pravdou je, že jsem to nedělal, a že jsem byl znovu a znovu očišťován, buď Krišnovými aranžmány, anebo mi poslal určitou společnost ve správný čas! Krišna je zde, aby se o nás staral, a to je naše spása.

Musíme si uvědomit, že dostatečně neoceňujeme vaišnavy, to nám pomůže. A zbytek, kde zaostáváme, prostě chvíli počkejte, a Krišna zařídí nějaký aranžmán - někdy sladký, a někdy tvrdý jako blesk! Klíčem je tedy dávání zásluh ostatním. Přiznávejte zásluhy ostatním oddaným a nechtějte žádné pro sebe.

Šrímad Bhágavatam 2.2.36, 29. září 2013, Melbourne, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat