neděle 22. března 2015

Koluje to v rodině

Četl jsem Níti-Šástru Čanakji Pandita. Je to už dlouho, co to napsal, když řekl: "Která rodina je bez poskvrny? Která rodina není zjizvená nějakými skandály?"

V každé rodině jsou nějaké příběhy... Jako třeba já jsem měl strýčka a jeho žena byla profesionální prostitutka. Co se dá dělat?! Otěhotněla, a tak si ji vzal. Kdykoliv ji někdo z rodiny viděl, bylo to ve stylu: "To je ona!" Jí to bylo jedno, ale oni nikdy nezapomenou, že kdysi byla profesionální prostitutka! Tak to je... Dělali jsme to tak nějak za zády strýčka, ale někteří chtěli, aby viděl jejich nesouhlas. Je to tak trochu rodinná zábava.

Ok, teď jsem vyložil karty na stůl: "Ó můj Bože, doopravdy? Ve vaší rodině, Mahárádži? Vždycky jsme si mysleli, že máte řádný původ a teď slyšíme tohle? No páni, dneska ve veřejném mínění klesl Mahárádž o úroveň níž." Ale jak vysvětluje Čanakja Pandit, všechny rodiny mají nějaký příběh - něco, co se dá vyprávět. Taková je situace, ale my se všichni snažíme to nějak zakrýt a udržet v tajnosti.

Jindy jsem hovořil s jedním oddaným, oddaným X, který vysvětloval, že v jejich rodině mají stejné příjmení jako jedna osoba v historii Ameriky, která se pokusila zabít prezidenta. Drželo ho to až do jeho čtyřicítky, kdy se konečně zeptal své matky: "Má s tím naše rodinaněco společného?" A jeho matka jen odvětila: "O tomhle nemluvíme!" Další rodinný kaz... Takže tyto věci jsou zajímavé. V každé rodině jsou nějaké příběhy...

Šrímad Bhágavatam 9.19.26, 26. prosince 2014, Kapské Město, JAR

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat