středa 25. března 2015

Když vykonáváme službu

Otázka: Co se týče vykonávání služby, vše, co děláme, děláme s pochopením, že to vykonáváme pro svého duchovního učitele, nebo pro Krišnu. Na koho myslíte, když děláte službu?

No, já to dělám pro oba dva. Vykonávám službu pro Krišnu a pro svého duchovního učitele. Milostí mého duchovního mistra mohu dělat nějakou službu pro Krišnu. Bez něj bych pro Krišnu nemohl udělat nic. Jak bych bez něj mohl vydržet něco dělat pro Krišnu... Můj duchovní učitel mi dal tuto službu, která Krišnu určitě hodně těší, a proto skrze svého duchovního mistra sloužím Krišnovi. Takže jsou tu zároveň oba dva.

Když jsme na oltáři, sloužíme Božstvům a děláme pro Krišnu pěkné věci. Pořád ale víme, že jsme zde díky milosti svého duchovního učitele, a ne kvůli svým vlastním kvalifikacím. "Ve skutečnosti nejsem kvalifikovaný, ale můj duchovní mistr je natolik milostivý, že mě to nějak nechal dělat, a tak nyní oblékám Božstva. I přesto, že nejsem kvalifikovaný, vím, že to funguje, protože je zde modlitba mého duchovního učitele!"

Ale není to tak, že by pouze osobní služba duchovnímu učiteli byla nejvyšší. Když vykonáváme jakoukoli službu pro šíření Krišnovy slávy ve světě, okamžitě se duchovnímu učiteli rozzáří oči. Od okamžiku, kdy se opravdu odevzdáme duchovnímu mistrovi, se staneme jeho majetkem, takže celé naše bytí je teď věnováno jemu... a pro něj děláme něco pro Krišnu!

Večerní přednáška, 24. prosince 2014, Kapské Město, JAR

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat