pondělí 23. března 2015

Jsme v tom společně

Dnes ráno jsem začal svou přednášku tématem sexuálního života, protože máme tato hmotná těla. Prabhupáda říká ve Šrímad Bhágavatamu: "Celý hmotný svět je pozadím pro sexuální život!" To napsal. Sex je věc, která je za vším - tak či onak, přímo či nepřímo, je to vryté tak hluboko...

Brahmánanda říkal, že měl na univerzitě profesora, který jednou zamítl jeho esej, protože v ní napsal, že lidé jsou vnitřně poháněni touhou po duchovnu, a jeho světský učitel řekl: "Špatně, jsou poháněni sexem!" Brahmánanda to pak vylíčil Prabhupádovi a řekl, jak je jeho učitel hloupý, ale Prabhupáda odvětil: "Ne, on měl pravdu."

Takže já o tom hovořím, abych vám všem dal vědět, že v tomhle zápasení nejsme sami. Děláme to spolu. Tak či onak společně přijímáme tento závazek. Vy jej přijímáte a já jej přijímám. Já žiji se stejnými čtyřmi regulativními principy jako vy. Také jsem je slíbil a také mám tohle hmotné tělo a také říkám: "Vybral jsem si Krišnu!"

Samozřejmě je to postupem času snazší a snazší a víc a víc přirozené, ale člověk si stále musí volit Krišnu! Musí zajistit, že si naplní srdce a vědomí nasloucháním a službou ve vztahu ke Krišnovi, takže je dostatečně plný, aby nebyl stahován na tělesnou úroveň!

Přednáška, 29. dubna 2012, Rádhádéš, Belgie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat