V našich životech budeme procházet testy. Není to „možná přijde nějaký test“! BUDEME
TESTOVÁNI, a to je povahou duchovní služby. Šrímad Bhágavatam je určen k tomu,
aby nás vedl v tom, jak jednat v těžkých situacích, když musíme čelit ostrému
jednání od nadřízených.
Co když s vámi jednala nějaká autorita v určité instituci
špatně? I tak to není důvodem pro opuštění vědomí Krišny! Toto je velice časté
ospravedlňování, kterého se mnozí chopili, aby dali oprávnění své mysli k návratu
do hmotného světa. „Co jsem mohl dělat?
Nikdo mi nerozuměl a nechovali se ke mně dobře! A já jsem jen duše, jejíž záměry
jsou dobré, ale byl jsem nepochopen a jako výsledek se ke mně nechovali dobře, a
tak jsem nyní zde – oběť okolností!“ Ne, jsi oběť své mysli! A samozřejmě
mysl je sídlem smyslů, a proto jsi oběť smyslů.
Mysl neustále hledá záchranný východ. „Musí existovat nějaký způsob, jak se z toho dostat – tohle je
prostě příliš světlé! No opravdu, je to příliš vážné, strašně moc! Potřebuji
trochu svobody. Celý život jen se čtyřmi regulativními principy a Hare Krišna!
Ó, prosím, dej nám více svobody!“
Ale my to nemůžeme dělat, protože to neodpovídá
transcendentálnímu poznání. Cesta ven není možná, protože s transcendentálním
poznáním se nedá hádat. Ale kdyby zde přesto byla cesta, cesta ven, jaká lepší cesta
ven by to mohla být, než obvinit někoho jiného: „Není to má chyba, že jsem poklesl – bylo se mnou špatně zacházeno, jsem
oběť!“
Ano, věř tomu, pokud chceš, ale není to moc přesvědčivé.
Možná tím můžeš obalamutit svou mysl, ale já si nemyslím, že tím můžeš ošálit
kohokoliv jiného. Chápeme, co se stalo. Nižší kvality přírody tě přemohly a ty
jsi našel výmluvu pro to, abys je podpořil!
My sami nejsme v žádném případě velice silní, nemáme
velkou sílu charakteru, a proto musíme číst Šrímad
Bhágavatam a naslouchat mu znovu a znovu tak, abychom mohli meditovat o
tom, jak správně jednat v životních testech. Nemusíme spontánně vědět, jak
jednat správně, a proto je lepší jednat rozvážně a meditovat o tom, abychom si to mohli připomenout, až
přijdou takové zkoušky. „Dobře. Vzpomínám si, co by mělo být tím správným jednáním!“ A po dlouhotrvající
meditaci můžeme náležitě jednat i ve zkouškách, jaké přijdou. Ten, kdo je dlouhodobě
hluboce přemýšlivý, kdo četl znovu a znovu Šrímad
Bhágavatam, i přestože uvnitř nemusí být úplně čistý, může jednat vhodně.
Kadamba Kánana Svámí, 14. prosince 2015, Mayapur, Indie, ŠB 6.17.36-37
Přeložil Madhu Pandit dása
Původní článek v angličtině na kksblog.com
Žádné komentáře:
Okomentovat