pondělí 10. října 2016

Plánování

Naším záměrem je být upevněný a neměli bychom dovolit překážkám, aby nás trvale blokovaly. Musíme nějak nalézt způsob, jak naplnit náš význam, kterým je zpívat alespoň šestnáct kol denně a následovat čtyři regulativní principy. To je naše prvotní odříkání - zpívat každý den šestnáct kol a následovat principy.

Ale my potřebujeme také podporu. Není to jen věcí správného rámečku v mysli. Je to také věcí příznivých okolností, takže se to stane uskutečnitelné a proveditelné. Musíme ochraňovat naše kola. Musíme odstranit z našich životů ostatní nechtěné věci a poté se zaměřit na naši japu, jinak se to prostě samo nestane. Nemůžeme jen přemýšlet: „No, tak uvidíme, jak daleko se dnes dostanu,“ protože pak je zde dobrá šance, že to nebude fungovat. Takže zpívání šestnácti kol denně je o tom, abychom si uspořádali věci tak, aby se dalo šestnáct kol zpívat. Takové plánování je ve skutečnosti velice důležité!

Není to jen o náladě a pocitech absorbování se do zpívání. To vše přijde později. Jestliže nejsou okolnosti příznivé, jak byste se mohli absorbovat. Nejdříve je třeba věci dobře uspořádat, až poté přijde na řadu druhá fáze: „Jak se absorbovat?“ Já jsem zjistil, že jedna věc, která mi pomáhá, je trošku před zpíváním číst. Není to tak, že bychom měli být ihned po probuzení připraveni v náladě: „Dobře, ať už jsou ta kola za mnou! Jsem vzhůru, tak ať je mám rychle za sebou a nezaseknu se v nich.“

To je jeden způsob zpívání, ale jiný způsob je, kdy řekneme: „Dobře, budu nejdříve pět nebo deset minut číst.“ A čtu do té doby, než nenarazím na něco zajímavého, co mě zaujme. A až pak začnu zpívat. A to mi dodá nějakou sílu, jak se dostat do správné nálady. Pak se ta nálada ve zpívání projeví. Takto existují různé podněty. Álambham je zde - podnět v duchovním životě, který nám pomáhá probouzet naši přitažlivost ke Krišnovi.

Kadamba Kánana Svámí, 29. dubna 2014, Radhadesh, Belgie, ŠB 6.4.49-50

Přeložil Madhu Pandit dása

Původní článek v angličtině na kksblog.com

Žádné komentáře:

Okomentovat