úterý 26. května 2015

"Sobotní večer a já nikoho nemám"

Pokračování článku Dětinské problémy

Někdy mi lidé říkají: “Swámidží, já mám to vaše hnutí doopravdy rád, ale to zpívání… to zpívání. Ó, to zpívání se mi vážně nelíbí.“

Tak potom nemáte rád toto hnutí, protože toto hnutí je zpívání. Je to o zpívání. Neříkejte, že máte rád toto hnutí, když nemáte rád zpívání. Možná vám chutnají pakory a kofty a všechny ty preparace, ale podstatné je zpívání, podstatná je oddaná služba! Když Krišnovi prokazujeme službu, On nám to oplácí a potom se něco změní v našem srdci. Najednou všechny ty chtivé touhy pohasnou!

Víte, byla doba, kdy jsem místo na harmonium hrával na kytaru. Tenkrát jsem hrával různé písně a jedna z těch písní, tehdy dost slavná, byla: “Je sobota večer a já nikoho nemám…“ (zpívá) Uměl jsem to zahrát na kytaru. Tehdy jsem tu píseň uměl zahrát na kytaru, protože byla velmi populární. 
Ale v dnešní době jdu v sobotu večer spát. A jsem velmi rád, že můžu jít spát, abych mohl v neděli ráno brzy vstát. Tak co říct... Duchovno! Krišna přijímá naši službu, poté mění naše srdce a pak se mění náš zájem a postupně získáváme vyšší chuť, chuť pro duchovní věci. Duchovní věci nám přinášejí pouze prospěch. Stejně jako všechno, co děláte na tomto festivalu, je požehnáním.

Každým okamžikem, v každém stanu, v každém rohu získáváte duchovní prospěch, který je věčný. Oddaná služba má vždy tento dvojí rozměr – rozměr prospěchu teď a tady a prospěchu ve věčnosti!


Přednáška na Ratha Yatře: Sexualita a duchovno, 3. dubna 2015, Durban, JAR

Přeložila bhn. Eva

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat