středa 27. května 2015

Který ášram?


Nevystupujeme proti sexualitě, ale není to cílem života. Není to všechno. Zejména ženy si mohou přát dítě, však víte, je to něco v jejich povaze, o tom není pochyb a je to v pořádku. Ale rodinný život není vším. Není to všechno! Kam spěje rodinný život bez duchovnosti? Kam vás to zavede? Jaký je rozdíl mezi životem zvířat a lidským životem, pokud zde není žádný duchovní život? Sanskrtský text (Hitopadesa) říká: dharmena hina pasubhih samanah. Bez dharmy, bez duchovního života, je lidský život stejný jako zvířecí.

Takže my smýšlíme tímto způsobem - nejdřív duše, nejdřív být oddaným. Investuji do tohoto a potom rodinný život, to je v pořádku. Je to pěkné, ale nejdřív buďte oddaní! To je vše. Tak jednoduché. A pak do sebe vše zapadne. To je mé poselství vám. Je to jednoduché a vy se do toho přirozeně dáte tam, kde vám to sedí. Jako když jsem přišel já do vědomí Krišny, nebyl jsem v té době sám. Dvacet čtyři let jsem byl v grihasta ášramu, což je manželský ášram. Dvacet čtyři let. Pak jsem byl čtyři roky ve vánaprastha ášramu a teď osmnáct let v sanjásí ášramu. Na rodinném životě není nic špatného. Je to pěkné. Ale nejdřív buďte oddaný a potom si vyberte svůj ášram. Pak je to v pořádku, pak i sexualita zapadne na své místo. Nejdřív oddaný. Je to o tom být oddaný!

Přednáška na Ratha Yatře: Sexualita a duchovno, 3. dubna 2015, Durban, JAR

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat