neděle 8. února 2015

Pokora

Pokora je naše hlavní téma dne. Přemýšlel jsem, že pokora zahrnuje také jiné vlastnosti. Například odpouštění, protože když nejste schopni odpouštět, pak zde nemůže být řeč o tom, že jste pokorní. Odpouštění přichází, když se nepovažujeme za tak důležité. Když jsme velice důležití, nemůžeme odpouštět. "Jak jsi mi tohle mohl udělat! TY jsi to udělal MNĚ! Nikdy ti to neodpustím!" Při nedostatku schopnosti odpouštět je zde špatné pojetí sebe sama. Takže já vidím odpouštění jako vlastnost pokory.

V pokoře vidím také štědrost a velkorysost - tyto druhy vlastností, protože člověk musí být schopen dát své vlastní zájmy až na druhé místo. Pak můžete být velkorysí, jinak si člověk pořád jen říká: "JÁ, MÉ podmínky, MÉ potřeby..." Když máme starost o své pohodlí, je velmi obtížné být pokorný.

Šikšáštaka seminář, verše 3 a 4, část druhá, říjen 2014, Mayapur, Indie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat