středa 4. února 2015

Čas běží


Vánaprastha - není to tak děsivé, jak se zdá. Smysl je takový, že jednoduše věnujeme zbytek svého života přípravě na další! Do padesáti let můžeme pracovat na tomto životě, ale po padesátce začínáme dělat na tom dalším, a to je ve skutečnosti velká změna. Padesát je varování, že váš čas běží, vaše číslo se zvyšuje.

"Ale tak... já jsem pořád mladý!" Takhle funguje mysl. Já si taky myslím, že ve svém věku nejsem tak starý (smích). Ale když jsem naposledy v Johannesburgu přestupoval na letišti, dostal jsem se do autobusu, který nás měl dovézt k letadlu, a ti mladí lidé si tam kvůli mně stoupli, aby mi poskytli své místo! Říkal jsem si: "Bože, tak to už je hodně špatné." To bylo vůbec poprvé, co se mi to stalo. Musím vypadat opravdu staře, začíná to být skutečně zřejmé. Já jsem si to neuvědomoval. Takže se to k vám plíží, kousek po kousku - pokročilý věk. A i když vy si můžete myslet, že to není tak špatné, všichni ostatní si to myslí! No, a tak jsem si sedl, co se dá dělat... Musím říct, že to bylo pohodlné.

Takže čas běží! Člověk se musí stát opravdu vážným v duchovním životě, proto žádné další rozšiřovaní vybavení v tomto světě. Omezovat to a zjednodušovat...

Šrímad Bhágavatam 9.19.19, 22. prosince 2014, Kapské Město, JAR

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat