Kadamba Kánana Svámí,
27. června 2014, Amsterdam, Holandsko, ŠB 5.3.17
A on pomohl těmto rodinám vyčistit tyto věci a udělat různé
věci, aby byly lépe ochráněny. A jako výsledek mu dali malé kousky; malý kousek
čadaru Čaitanji Maháprabhua, kousek kopénu Šrí Čaitanji maháprabhua a malý
úlomek bot Pána Čaitanji, které jsou v chrámu v Dhameswaru. V Navadvípu je chrám a my víme, že když Čaitanja
Maháprabhu bral sanjás, nechal zde
své boty pro Vishnupriyu, svou ženu. Ona uctívala tyto boty a tyto boty jsou
stále tam. Ty boty jsou vyrobeny ze dřeva a jsou ve stříbrné schránce. Aby byly
ochráněny, vyjmuli je z té schránky a zbyly tam po nich malé kousky dřeva
a tento oddaný nějaké z těchto kousků získal. Takže má mnoho druhů věcí
jako tyto, parafernálie které byly přímo používány Čaitanjou Maháprabhuem a
kousek turbanu Pána Nityánandy.

Na počátku duchovního života získáme trochu chutě a potom to
vybudujeme díky více a více službě a následně Krišna, který je nám jinak
neviditelný se nám více ukáže. Když uděláte takovýto oltář a máte tolik svatých
míst, Krišna tam bude více viditelný. A toto je naše práce, nějakým způsobem něco
udělat skrze oddanou službu - díky službě Krišnovi Ho nechat více proniknout do
našeho života, pak se vše stane smysluplné! Jinak to bude těžké, chápejte.
Jinak se na nás budou lidé dívat a přemýšlet, „Podívejte se, oni se všeho vzdali.“ Pak si budeme my sami myslet: „Jen se na sebe podívejme. Všeho se vzdáváme.“
A veškeré naše zaměření bude na odříkání, pak je to trochu těžké. Jak bychom se
mohli všeho vzdát. Na jak dlouho? Ale pokud se ponoříme do služby Krišnovi a budeme
objevovat o Krišnovi stále více a více, pak bude vše úplně úžasné!
Také na tomto oltáři měl ten oddaný božstvo Pána Jagannátha,
jen Jagannátha. V Jagannáth Purí uctívají Pána Jagannátha docela
speciálním způsobem – velice důmyslně! Pána Jagannáth je vyroben ze dřeva a v Indii
jsou termiti, kteří dřevo jedí. Takže cokoliv vyrobené ze dřeva je těžké udržet
dlouhé roky, protože je to časem zničeno. Takže božstva ze dřeva jsou zjevně více
dočasná, než božstva z kamene. Proto je zde zvyk, že přibližně každých
devatenáct let je vyřezáno nové božstvo Jagannátha, které nahradí to původní,
které je uloženo k odpočinku do země během speciálního obřadu. A co dělají
je, že uvnitř Pána Jagannátha v oblasti srdce, někde v Jeho těle, je
místo, kde je díra a uvnitř je to, co nazývají brahma padartha. Tato brahma
padartha je ve skutečnosti salagram
šíla, která je uvnitř božstva. Když je toto nové božstvo vyřezáno, pak je brahma padartha přesunuta z původního
do nového božstva.
A tento oddaný měl Jagannátha a uvnitř Něj byla Govardhana šíla. Takže to byl nějaký
oltář. Nejenom nějaké obrázky Krišny a vše je připraveno pro obětování. Ne,
všechno bylo naplněno speciální milostí a výjimečným úsilím. Tento druh úsilí
je to, co dělá ten rozdíl. A když toto děláme, pak žijeme s Krišnou. Je
řečeno v Upadesamrte nebo Nektaru pokynů, že oddaný musí žít
neustále ve Vrindávanu, díky naslouchání, zpívání, vzpomínání a díky neustálému
zaměstnání! Tímto způsobem vstupujeme hluboko do duchovní oblasti, dokud se
tato nestane naší realitou a jedině pak se můžeme stát vyrovnanými v oddané
službě, když žijeme v duchovním světě!
Dokud stále žijeme v hmotném světě a praktikujeme
duchovní život, pak to bude boj. Ale měli bychom zkusit žít v duchovním světě
snažit se tam Krišnovi pěkně sloužit. Jako oltář v duchovním světě, takže
pokud sloužíme na oltáři, sloužíme v duchovním světě. Bhagavatam je Krišna a když čteme Bhagavatam, pak jsem v duchovním světě. Jméno Krišny není od
Krišny odlišné, takže když zpíváme Jeho jméno, jsme s Krišnou. A všechny
tyto aspekty nám dávají přístup do duchovního světa. Šrí Vrindávan Dhám je duchovní svět. Esence je v tom, že
musíme nějakým způsobem žít v duchovním světě a pak bude Krišna vědomí
blažené. Pak naše odříkání, nebo tak zvané odříkání, nebude vůbec odříkáním,
protože to jednoduše znamená, že jen stojíme stranou od zapletení se v hmotném
světě, takže nám hmotná energie nevezme moc našeho času.
Původní článek v angličtině
zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat