neděle 18. června 2017

Jako Pán a služebník!

Kadamba Kánana Svámí, 14. března 2013, Amsterdam, Holandsko, BG 7.24

Jaký je význam hudby, pokud není určena k pozvednutí vědomí? Jsou různé druhy hudby – bláznivá, která vás táhne dolů – když není použita k pozvednutí vědomí, tak k čemu je? K čemu jsou budovy, pokud tyto budovy nedělají něco pro pozdvižení lidstva? K čemu to vše je? Obrovský mrakodrap a pak co? Měli jsme „dvojčata“ (v New Yorku) a pak „boom“ a šla dolů – všechny záznamy v nich dočista zmizely! Všechny špinavé peníze v těch budovách zmizely v kouři. Co na to říct...

Pokud vidíte vše ve vašem životě ve spojení s Nejvyšším, pak si uvědomujete: „Já jsem tento svět nestvořil. Já jsem se tu objevil a on už tu byl. Proto není můj. Je stvořen někým jiným – Nejvyšším Pánem a je Jeho. A já ho mám použít pro Něj a nikoliv pro sebe.“ Pak se stanete agentem; stanete se prostředníkem, stanete se nabitými, elektrifikovanými, mystickými - budete nabiti duchovní energií. Tehdy budete duchovně zmocněni. To je význam lidské existence. Vyvinout zbožné vlastnosti!

Pokud je někdo služebníkem, pak služebník přirozeně vyvíjí vlastnosti svého pána, protože cokoliv je důležité pro pána, mělo by být důležité pro služebníka. A tímto způsobem služebník postupně vyvíjí vlastnosti, jako má pán. A proto oddaný vyvíjí vlastnosti, jaké má Krišna, a on či ona se stává hodinu za hodinou, den za dnem stále zbožnější a svatější. Tato zbožnost se pak projevuje nejenom jako „na obloze, oddanými modlitbami, se slzami kanoucími po tvářích a zapalujíce svíce.“ Ale také zpátky na zemi ve všech ohledech a všem jednání. Všechno je posvátný prostor. Veškeré výměny by měly být posvátný prostor, stejně jako veškeré jednání by mělo být posvěceno. To je náš život! Musí se po všech stránkách přeměnit.

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat