úterý 24. května 2016

Tajemství našeho hnutí

Během mého pobytu v Krišna Balarám Mandiru na mě zpočátku dělala dojem Božstva a chrám. Ale později mi začalo svítat, že Prahupáda byl ve Vrindávanu ještě více přítomný než Krišna. Krišna je ve Vrindávanu tolik přítomný – všude! Ale uvědomil jsem si, že v Krišna Balarám Mandiru je ještě více přítomný Prabhupáda a že uspokojováním Prabhupádovy touhy dosáhneme Krišny. To se mi velmi ozřejmilo.
A najednou jsem pochopil tajemství hnutí Hare Krišna. Pochopil jsem, že ta upřímnost, to odevzdání, které jsem si pletl s fanatismem, bylo ve skutečnosti založeno na lásce oddaných k Prabhupádovi. Protože v době, kdy jsem se připojil, se hnutí skládalo z žáků Šríly Prabhupády. Byli velmi upřímní a odevzdaní jednoduše díky své lásce k Prabhupádovi, což byl jedinečný rys. To je ta věc, kterou toto hnutí má na rozdíl od ostatních a vidíme, že to přineslo mnohem větší změny v životech lidí.  

(23. července 2013, Durban, JAR, přednáška „Cesta víry“)

Přepis v angličtině naleznete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat