pátek 3. dubna 2015

Majápur, únor 2015

Reportáž od Ter Kadamby dáse

Letos jsme měli v Majápuru znovu velkou čest mít četnou společnost Jeho Svatosti Kadamby Kánany Svámího (14. - 27. února). Struktura managementu Majápuru se přeměňuje, z chrámu na město, a Maharáj bude hrát v této přeměně centrální úlohu. To znamená, že bude trávit v Majápuru zhruba tři měsíce ročně a během této doby zde bude velmi zaměstnaný.

Zdánlivě nekonečná řada schůzek zabrala většinu jeho času, avšak naštěstí pro nás byl také velice odhodlaný udělat si čas i na večerní kírtany, domácí programy, parikramy a podobně. Říká: "To je to, co mě udržuje v duševním zdraví!" Všichni oddaní v Majápuru velmi oceňují Mahárádžovu přítomnost. Byl jsem poctěn příležitostí organizovat Maharádžovy daršany a informovat oddané o tom, co Maharádž dělá.

Mahárádžova služba pro Majápurský institut - Bhakti Šástri kurz - je také učit Nektar oddanosti. Někteří ze studentů mi nezávisle na sobě tajně řekli, že Mahárádž je jejich nejoblíbenějším učitelem. A i letos byl jedním z nejvýznačnějších kírtaníyas každoroční majápurské Kírtan Mely. Jak už jsme zvyklí, jeho obchodní značka zapálených kírtanů davy oddaných úplně ovládla. Jeden večer pokračoval s kírtanem až do půl jedenácté a skončil jen proto, že organizátoři byli unavení. "Já bych mohl snadno pokračovat ještě další hodinu," řekl potom Mahárádž. A to to bylo po dni plném schůzek s GBC a majápurským managementem... Jedna skupina oddaných, kteří pobývali v Navadvípu, mě kontaktovala, abych zjistil Mahárádžův rozvrh během Kírtan Mely. Vůbec se nezajímali o žádné jiné kírtaníyas. Až když dostali informaci, kdy vede kírtan Kadamba Kánana Svámí, věděli přesně, kdy přijet.

Díky tomu, že jsem měl příležitost být Mahárádžovi blíže po delší dobu oceňuji mnohem více to, co dělá. Úroveň odevzdání misi Šríly Prabhupády je úžasná a jeho osobní odříkání a regulace jsou neuvěřitelné. Ale co mě vždycky dostane je, že stejně jako Šrí Majápur Dhám má vždycky také Kadamba Kánana Svámí nějakou extra milost. Myslím, že to je jeden z důvodů, proč ho Šrí Šrí Panča-tattva, Šrí Šrí Rádha Mádhava a Šrí Nrsimhadév pořád tolik drží poblíž...

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat