čtvrtek 1. září 2016

Už žádná úzkost

Vaikuntha, duchovní svět, je sídlem, které je prosté úzkosti. Ale jakmile se obrátíme od Krišny, je tu úzkost. Začíná okamžitě, protože nevíte, co se stane, nemáte ani ponětí. Může se stát cokoliv a kdykoliv. S tím mám zkušenost.

Nejpodivnější věc, jaká se mi kdy stala: Byl jsem v místnosti a náhle, v šest hodin ráno, jsem slyšel bouchání na zeď; bylo to jako by někdo bušil do zdi velkým kladivem, a já si říkal: "Co se to děje?! Někdo se chce dostat skrz zeď?!" Bylo to dost děsivé! Kdo to mohl být?! A v dalším okamžiku se ve zdi objevila prasklina až k podlaze, a podlaha popraskala a přímo se rozevřela a dlažba se postavila! Neumíte si to představit!

Nevěděl jsem, že umím létat, ale umím. Letěl jsem, a nejen to, popadl jsem svůj počítač, všechny své věci, a letěl jsem z místnosti se všemi cennostmi - za méně než 20 vteřin jsem byl venku! To, že se v podlaze udělá trhlina, je poslední věc, kterou byste očekávali. Četli jste to v nějakém hororovém příběhu nebo science-fiction povídce; takové věci se přece nedějí ve skutečném životě. Ale já vám říkám, že dějí! Byli byste překvapeni, ale dějí se. Může stát něco nečekaného, a proto je důvod být v úzkosti. "Ó můj Bože, co se stane?!" Úzkost!

Jeden spisovatel sestavil seznam věcí způsobujících úzkost: "Výběrčí daní, vláda, krysy, pavouci..." Opravdu dlouhý seznam! A na konci toho soupisu stálo: "Všechno!" To byl upřímný seznam, protože úzkost může způsobit cokoliv. "Ó můj Bože, okoušu si z toho nehty! Zkoušky, šéf... Aaaach! Tolik věcí. Nekonečně mnoho příčin úzkosti." A je to proto, že jsme odděleni od Krišny. Ten, kdo je s Krišnou, je zcela prostý úzkosti. Takže pro nás je život bez úzkosti něco nepředstavitelného, velmi obtížně pochopitelného.

Šrímad Bhágavatam 2.7.47, 15. března 2014, Melbourne, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

1 komentář:

  1. Také doufám, že už mne žádná úzkost potkávat nebude. Já jsem s ní měla veliké problémy a vyřešil mi to až cbn olej doporučený jak mým kamarádem, tak i jednou moji doktorkou :-) Jsem moc vděčný za lidi, které kolem sebe mám, bez nich bych to totiž nezvládl... Tak se mějte hezky a držte se.

    OdpovědětVymazat