sobota 3. září 2016

Potkal jsi Prabhupádu?

V roce 1977 jsem se začal zajímat o vědomí Krišny, ale potom v témže roce jeden po druhém zemřeli oba mí rodiče. Takže to bylo opravdové rodinné drama. Prostě jsem musel dát všechno stranou a vyrovnat se s tou situací, a tak jsem se připojil až v roce 1978.

Mohlo by to znít (alespoň mně) velmi směšně, kdybych řekl, že jsem nikdy nepotkal Prabhupádu, protože o něm vím více než o svém biologickém otci, a Prabhupáda úplně převzal kontrolu nad mým životem. Jak bych mohl říct, že jsem ho nikdy nepotkal? To nedává smysl. Potkal jsem ho ve službě. Potkal jsem ho v milosti od jeho následovníků. Takže každý z vás také může mít přímý vztah se Šrílou Prabhupádou. Pokud si myslíte, že spekuluji, tak Prabhupáda sám řekl, že čtením knih Rúpy Gosvámího se můžete přímo sdružovat se Šrílou Rúpou Gosvámím. Ještě dnes může mít každý vztah s Prabhupádou a ještě dnes všichni musí mít vztah s Prabhupádou - ne na úkor našeho vlastního duchovního mistra, ale tento vztah s Prabhupádou zde přesto být musí.

Takže pojďme zjistit víc a víc kdo byl Šríla Prabhupáda, kdo je Šríla Prabhupáda, jaká je jeho touha, co říkal a když už jsme prostudovali všechny pokyny, nenechte nás udělat chybu být pyšný a myslet si: "Já vím!" Zůstaňme pokorní a připravení naslouchat od ostatních co Šríla Prabhupáda doopravdy chtěl. Všechno tohle budou naše spásná požehnání.

Šrímad Bhágavatam 1.3.43, 18. srpna 2014, Krišnův dvůr, ČR

Původní text v angličtině zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat