čtvrtek 4. srpna 2016

Výmluvy, výmluvy!


Mám takový komiks, který na prvním obrázku ukazuje dítě, právě narozené mimino, a popisek říká: "Příliš mladý." Další obrázek ukazuje zamilovaný pár, jdoucí ruku v ruce, za nimi úplněk..."Příliš zamilovaní." Na další ilustraci je rodina, několik dětí, však to znáte - tašky s nákupy. On má telefon, mobil, vrtačku a šroubovák. Mají tam šest rukou, jsou "Příliš zaneprázdnění." Na dalším obrázku je starý muž, smrt: "Příliš starý." Poslední obrázek je kříž na hrobě: "Příliš pozdě."

Takže v každé fázi života máme nějakou výmluvu. Vždy máme výmluvu. Takže teď můžete říct: "Vždycky jsem si myslel, že zpívání Hare Krišna bylo velmi obtížné a nyní mám perfektní výmluvu - děti! Jsem tak šťastný, že mám děti, protože už nemusím zpívat Hare Krišna. Je to úleva, pravda, protože teď mám velmi dobré argumenty, proč nezpívat."


Ne, zpívat se musí za jakýchkoli životních podmínek a žádnou hmotnou nesnáz nikdy nemůžeme uznat za platný důvod pro nezpívání.

"Proč jsi dnes nezpíval svá kola?"
"Zlomil jsem si nohu."
"To není dostatečný důvod. Mohl jsi zpívat v nemocnici."
"Ano, ale byl jsem v bezvědomí."
"Dobře, pak jsi tedy měl začít zpívat, když jsi znovu nabyl vědomí."

Takže pokud jde o zpívání, nepřijímáme žádnou výmluvu. Je mi líto! Tohle je nejdůležitější věc a je to způsob, jak se sebou musíme jednat. Musíte nad sebou převzít kontrolu pomocí inteligence, jako byste byli jiná osoba dívající se sama na sebe. Tady jste, vaše inteligence; je to jako když se na vás dívá někdo jiný a potom vidíte sami sebe, jak přicházíte s výmluvami.

"Jsem příliš zaneprázdněný."
"Pardon, to není omluva."

Udělejte si čas. Když něco opravdu chcete, ten čas si zařídíte. Mmm... na váš oblíbený televizní program. Takže ano, se svou inteligencí si to musíme zařídit a udělat opatření - udělat si na zpívání čas. A zpívat plánovaně. Ne, že ke zpívání jen tak nějak dojde.

"Musím zpívat šestnáct kol. Opravdu se snažím, fakt dělám, co můžu, ale mám spoustu práce, jsem v jednom kole. Neumíte si představit, jak jsem zaneprázdněný, prostě to nemůžu dělat. Prostě nemám čas. Zkouším to a zkouším, každý den, ale nemám čas."

Hm, hm. Zorganizujte si svůj čas! Máte problém s plánováním svého času. Ano, zpíváte bez plánování. Jak si myslíte že to zvládnete bez plánu? Musíte mít plán. Musíte začlenit zpívání do svého dne. Říct si: "Budu zpívat tady, budu zpívat tam, a potřebuji tolik času, abych odzpíval šestnáct kol. Tolik kol tady, tolik kol tam." To je, jak se to dělá!(?)

Víte, já mám také plán na dnešní zpívání, protože jsem zrovna přijel do Austrálie. Trochu se mi stále točí hlava a jsem zmatený, vypadám jakože: "Kde že to jsem?" Vypadá to jako Sydney a dnes jsou tu tři programy. TŘI programy. Takže musím zpívat nějaká kola cestou zpátky... Musím zařídit, že neusnu, a že si řidič přede mnou nebude chtít vylévat své srdce během řízení (smích). Takže si udělejte plán pro duchovní život, a pak to půjde dobře.

Šrímad Bhágavatam 6.6.11, 9. března 2014, Sydney, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat