neděle 28. srpna 2016

Tolik náboženství ve světě... Proč?

Je to kvůli vzpurnosti, že nechceme přijmout vědomí Krišny takové, jaké je. To je ten problém, a my potom říkáme:
"Takže... změnil jsem své náboženství. Ve skutečnosti jsem si po dlouhé době uvědomil, že vědomí Krišny nebylo to pravé. Zpočátku jsem měl plnou víru, jenže postupem času jsem viděl, že lidé doopravdy nežijí podle těch standardů. Viděl jsem, že to je velká fraška a teď uctívám Durgu nebo chodím každý den do kostela. Jsem velice šťastný! Tak šťastný... Jo, šťastný, protože teď si mohu dělat cokoli. Už nemusím následovat ta samá pravidla. Prostě jsem se vzdal vědomí Krišny a přijal jsem jinou filozofii s jednoduššími standardy. Skvělé. Pak se nemusím cítit provinile, že jsem se neodevzdal."

"A proč je na světě tolik náboženství, svámídží?" Aby si lidé mohli ospravedlnit své materiální touhy ve jménu víry. Proto je na světě tolik různých vyznání. Lidé tak mohou uspokojovat různé materiální touhy a na povrch jen dát hezkou náboženskou sladkou polevu a smýšlet o sobě v dobrém. "Sníst tohle zvíře je plně v pořádku, to je naše vyznání. Každé Vánoce je součástí našeho náboženství užít si krocany!" Takže takto - ospravedlňování, to je skutečná pravda. Když se na to skutečně podíváte, to je to, co říká Šrímad Bhágavatam:

dharmaḥ projjhita-kaitavo ’tra paramo nirmatsarāṇāṁ satāṁ
vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam
śrīmad-bhāgavate mahā-muni-kṛte kiṁ vā parair īśvaraḥ
sadyo hṛdy avarudhyate ’tra kṛtibhiḥ śuśrūṣubhis tat-kṣaṇāt
(Šrímad Bhágavatam, 1.1.2)

Mluví o všech těchto druzích dharmah, o všech těchto podvodných náboženstvích, která se jen zaměřují na naplňování hmotných tužeb. A je to všude na světě. Všude na světě!

Šrímad Bhágavatam 2.3.8, 3. října 2013, Melbourne, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

2 komentáře: