neděle 31. července 2016

Služba ve stylu "skutek utek"!

19. kapitola Čaitanja Čaritámrity Madhya-líly je věnována biografii Rúpy Gosvámího a tomu, jak obdržel pokyny od Šrí Čaitanji Maháprabhua. Čím to začíná a co je zajímavé, je "lip service" -  "skutek utek". Nalézá se tam tento termín a je řečeno, že před pěti sty lety většina oddaných po vyslechnutí transcendentálních pokynů vykonávala pouhou službu "skutek utek". To se mi tak nějak líbí! Říkal jsem si, že to bylo opravdu něco, protože to bylo před pěti sty lety a my si myslíme, že tehdy věci byly stále ještě velmi čisté a nerozmělněné, jako je tomu nyní. Ale i tak to byla hlavně služba "skutek utek".

Co tedy my nyní děláme a jak provedeme změnu? Jak se povzneseme nad slabost srdce? Poslední význam 15. kapitoly se zabývá slabostí srdce. Nejprve ze všeho je řečeno, že slabost srdce se skládá z filozofických nepochopení. Pokud zde je filozofické nepochopení, musí zde být i slabost srdce.

Šríla Bhaktivinod Thákur nám dává rozpracovanější vysvětlení a objasňuje, že další příčinou letargie je nevědomost. Takže tak či onak musíme naslouchat. Musíme však vynaložit úsilí, musíme stisknout tlačítko pro poslech záznamu nebo přitáhnout tělo na přednášku nebo otevřít knihu a číst. Tolik musíme udělat. Musíme mít nějakou iniciativu, i když se nám to zdá těžké, protože pak můžeme překonat slabost srdce. 

Další příčinou slabosti srdce je jednoduše aparádhá - dělání přestupků. Jsme neopatrní. Jsme neuctiví k Pánu, k oddaným a ke svatému jménu. V našich srdcích jsou různé anárthy (nečistoty), jako touha být uctíván nebo  touha po jménu, slávě a úspěchu. Předstírání, že jsme lepší než jsme a předstírání, že jsme větší než jsme... To je však obchodní mentalita. Znamená to, že se snažíme získat větší prospěch, než bychom měli, a proto za účelem zisku věci zkreslujeme. Lhaní se stalo standardem, protože obecně vzato to vypadá lépe, když něco přibarvíme lží. A tak lžeme, i když nemusíme, protože je to prostě zvyk. Všechny tyto věci se nyní staly součástí naší povahy.

Nedělní přednáška, 3. dubna 2016, Durban, JAR

Původní text v angličtině zde.

1 komentář:

  1. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat