pátek 22. dubna 2016

Nikdy nevěřte guruovi, který netančí

Již dříve jsem zmínil, že v začátcích mého duchovního života tu byl oddaný jménem Mahá Vírya, který mi v té době hodně pomohl. Během let jsem s ním úplně ztratil kontakt, ale potom na něj někdo zjistil telefonní číslo.

Tak jsem mu další den zavolal a on měl naprosto stejnou náladu jako v sedmdesátých letech, nic se nezměnilo - každý den alespoň 64 kol nebo více, být stále v dobrém stavu a neustále kázat! Tenkrát spolu oddaní jen tak nemluvili, vždycky si vzájemně kázali. Takže mi začal o sto šest kázat.

Po chvíli řekl: "Taky bys mi měl něco říct." Po tomhle už nemůžu říct vůbec nic! (smích) On mi prostě kázal tak, že jsem nevěděl, kde mi hlava stojí! Říkal různé věci, například: "Kolik máš žáků?" Potom: "Musíš být ten nejšťastnější muž!" A já jsem řekl: "No, není to zas tak dobré. (smích) Je to ok, ale není to zas tak blažené," a on na to: "Ne, guru musí být nejšťastnější muž, jak by jinak mohl někoho jiného udělat šťastným?" Takže říkal takové pěkné věci.

A v jednu chvíli, když jsme spolu mluvili, prohlásil: "Nikdy nevěř guruovi, který netančí," což už jsem předtím slyšel, ale i tak to je velmi pěkný výrok. Ano! Štěstí se takto musí projevovat, musí se tím ukázat, že si užíváme Krišna vědomí. Z vědomí Krišny musíme mít požitek - Krišna je tak úžasný, je prostě ohromující, protože každá chvíle s Ním je tím největším požehnáním.

Přednáška z Čaitanya Čaritámrity, 24. dubna 2014, Rádhádéš, Belgie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat