čtvrtek 14. dubna 2016

Navždy tvůj!

Četl jsem verš, kde je řečeno: "Žádnými prostředky, ani žádnou zbraní, nemůže nikdo odebrat vlastnictví oddaného." To bylo zajímavé, protože já si dávám pozor na svou elektroniku a nenechávám ji ležet jen tak okolo, jelikož věci se tak nějak pohybují různými směry. Naučil jsem se to v raných dnech, když jsem se připojil k hnutí Hare Krišna – viděl jsem někoho vycházet ze dveří se spacákem, který vypadal stejně jako můj a pochopil jsem, že věci se ztrácí.

Ale vlastnictví oddaného nemůže být sebráno žádnými prostředky, protože opravdové vlastnictví oddaného je Krišna a oddaná služba. A oddaná služba nemůže být odebrána! Oddaná služba je tu stále. Je to něco, co můžeme dělat vždycky – malá služba Krišnovi a nikdo ji nemůže vzít!

V Jižní Africe, kam pravidelně jezdím, slaví každý rok opravdu velkou Ratha Játru. A každoročně je tam přítomen i místostarosta Durbanu, jenž má proslov. Nikdy si to nenechá ujít a ten projev je každý rok stejný. Mluví o době apartheidu, kdy byl členem zakázané politické skupiny a všichni vůdčí představitelé této skupiny byli uvězněni, takže i tento muž šel do vězení. Byl poslán na samotku a dovolili mu tam mít jednu knihu. On požádal o Bhagavad-gítu a dali mu Bhagavad-gítu takovou, jaká je. A tři roky byl zavřený ve vězení s Prabhupádovou Bhagavad-gítou...

Můžete vyrozumět, že tam nebylo co jiného číst – žádné noviny, internet. Nic jiného ke čtení než Prabhupádova Gítá! Tento rozsudek žaláře byl v jednom smyslu požehnáním, protože změnil jeho život… Tři roky jen s Prabhupádovou Bhagavad-gítou... Nikdy na to nezapomene, a proto přichází každý rok na Ratha Játru vyprávět tento příběh. I když jsme ho slyšeli stokrát, nevadí - pokaždé má sílu… Tři roky jen s Prabhupádovou Bhagavad-gítou! Jaké to dostal úžasné požehnání! Takto nemůžeme nikdy odebrat vlastnictví oddaného; protože ať uděláme cokoli, oddaná služba zůstává.

Šrímad Bhágavatam 10.77.33-37, 15. ledna 2015, Chrám Soho, Anglie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat