pondělí 13. října 2014

Objímači stromů

Kamkoliv Prabhupáda šel, vše se tam změnilo, každý prošel změnou! Já jsem jel před pár lety do Matchless Gifts, takže jsem taky chtěl  samozřejmě jít i do Tompkins Square Parku, navštívit ten strom. Je opravdu velice hezké, že ho městská rada New Yorku uznala. Myslím tím, že se díky tomu cítíte doopravdy dobře. Je tam pěkný nápis, který vysvětluje, že toto je strom, pod kterým Jeho Božská Milost A. C. Bhaktivédanta, zakladatel áčárja ISKCONu, započal své hnutí zpíváním!

Ano, vy víte, že jsem měl velké štěstí a byl jsem mnoho let ve Vrindávanu, a ve Vrindávanu je mnoho oddaných, kteří následují příklad Šrí Čaitanyi Maháprabhua a objímají stromy. Ale já jsem Holanďan - ultra protestantská země, kde se říká: "Prostě se chovej normálně - tohle je dost bláznivé!" Takže jsem byl z toho objímání stromů celý nesvůj. Myslím: "Teď si celý svět musí myslet, že jsem se pomátl." Takže jsem to ve Vrindávanu nikdy nedělal, ale v Tompkins Square Parku jsem tomu nemohl odolat. Obejmul jsem ten strom! Ve skutečnosti jsem se modlil. Modlil jsem se: "Nějakým způsobem malý člověk jako já zdědil malý kousek vaší mise." Modlil jsem se: "Nějakým způsobem mě prosím zplnomocněte k šíření vědomí Krišny." Otevřel jsem oči, otočil jsem se a pod stromem stál kluk. Zeptal se: "Co musím udělat pro to, abych se stal mnichem jako vy?"

Mohl jsem chápat, že jen svým zpíváním Šríla Prabhupáda přeměnil tento strom ve strom přání. Nebo možná tenhle strom přišel s Prabhupádou z duchovního světa (americkým přízvukem), ale já vám říkám, tenhle strom není jen obyčejnej strom. Kamkoliv Prabhupáda šel, tam to nikdy není obyčejné místo. Je do něj napořád vložena transcendentální síla, taková místa nám mohou dát všechna požehnání a zmocnit lidi jako jsme my, kteří nejsou ničím výjimeční, dělat výjimečné věci. To je ta nejúžasnější věc se Šrílou Prabhupádou, že přiměl lidi, jako jsme my, kteří jsou úplně bezvýznamní, dělat výjimečné věci. Když pouze setrváme s důvěrou v naše spojení s ním až do konce svých dní, pak budeme žít výjimečné životy s výjimečnými výsledky, a potom půjdeme do duchovního světa, kde je vše výjimečné, a to každý den víc a víc, věčně!

Šrímad Bhágavatam 1.3.43, 18. srpna 2014, Krišnův dvůr, ČR

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat