pondělí 28. dubna 2014

Díky Šrílovi Prabhupádovi


srila prabhupada_1Když jsem přišel do tohoto Krišna-Balarám mandiru, zpočátku jsem si všiml, jak hodně tu je Krišna přítomen, ale potom jsem si všiml, že Prahupáda je tu přítomný ještě víc než Krišna. To je fakt, to je ve skutečnosti pravda, protože Šríla Prabhupáda rozšířil milost Krišny a zpřístupnil námj ji.
Minulý rok tu dával přednášku Brahmánanda. Mluvil o Prabhupádovi a někdo měl otázku a povídá: "V počátečních dnech to byly takové důvěrné chvíle s Prabhupádou a později to bylo větší hnutí. Cítíš, že se ve vztahu k Prabhupádovi něco změnilo?"
Brahmánanda řekl: "Inu, víte, když jste dítě, tak váš otec je váš otec. A když vyrostete, tak je váš otec stále váš otec. Takže co se změnilo - nic se nezměnilo! Je to stejné!"
Pak ten oddaný řekl: "Vidím, že přijímáš Prabhupádu jako Boha."



srila prabhupada

Pak začal být Brahmánanda dost tvrdý a řekl: "Ach ne, to byla chyba! V sedmdestátých letech jsem udělal tu chybu, že jsem si myslel, že Prabhupáda je Bůh. Prabhupáda není Bůh - on je stejně dobrý jako Bůh! Ale dnes mám za to, že Prabhupáda je lepší než Bůh, protože přišel na Lower-East Side, aby mě zachránil!" A pak se Brahmánanda rozplakal!
Tak to bylo něco. To bylo rozhodně něco, co se dotklo mého kamenného srdce! Řekl jsem si: "Tak to je!" To je pozice pro nás pro všechny. Brahmánanda to může vidět, ostatní to můžou vidět, já a vy to vidět nemusíme, ale pravda je taková, že tu jsme díky Šrílovi Prabhupádovi. Ne že jsme jen přijeli do Vrindávanu díky Šrílovi Prabhupádovi, můžeme tu být díky Šrílovi Prabhupádovi, díky jeho modlitbám, díky jeho pokynům, a skrze něho jsme schopni pochytit alespoň zlomek dhámu.
 

(Vrindávan, 3. listopadu 2013)

Odkaz na přepis v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat