Kadamba Kánana Svámí,
13. dubna 2013, Amsterdam, Holandsko, ŠB 5.1.33
Celý den jsme bombardováni billboardy s reklamou a trvale
musíme říkat, „NE!“. Jinak, pokud jste ve vědomí ovce, budete billboardy do určité
míry následovat. Je to totiž velice silné. Je to lstivé. Jen naznačující.
Nesnaží se to na vás tlačit. Jen nabízí. A navrhuje jednou, navrhuje podruhé, navrhuje
posté.
Jako já, když jsem byl u určité letecké společnosti a ta nabízela
těm, co mají nalétáno mnoho mil kreditní kartu za velice výhodných podmínek.
Víte, viděl jsem tu kreditní kartu na billboardu a vůbec jsem se tím nezabýval,
protože už jednu mám. Ale poté, co jsem to viděl stokrát, řekl jsem jeden den svému
sekretáři, který se o tyto věci stará, „Možná
bychom se na tu kreditní kartu mohli podívat. Víš, je ve skutečnosti docela
levná.“ A takhle to funguje. Poprvé si to nekoupíte, podruhé si to
nekoupíte, ale posté… Je to ve vašem mozku a tam to stále pracuje a pak to
vyjde ven.
„Hare Kršna“ funguje
stejným způsobem, pokud to lidem vložíme do hlavy.
„Hare Kršna“ A oni si
mohou myslet, „Je to směšné, absurdní.“
„Hare Kršna“ A oni
řeknou, „Ne, ne, ne, ne!“
„Hare Kršna“ A znovu, „Neeeee“
Ale postupně, po stech pokusech, po tisící, „Hare
Kršna“
„Jó, to já znám, už to
znám.“
„Znáte Hare Kršna?“
„Ale Bože, každý přece
zná Hare Kršna!“
Původní článek v angličtině
zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat