pondělí 20. května 2013

Jedineční duchovní učitelé




Existuje mnoho dopisů, ve kterých Šríla Prabhupáda píše: „Krišna mi poslal spoustu duchovních učitelů v podobě mých žáků.“ Je to umělé? Ne, Šríla Prabhupáda nebyl nikdy umělý! Šríla Prabhupáda nikdy nic neříkal jen proto, aby udělal na lidi dojem, to byla jeho úžasná vlastnost. Nesnažil se nikoho ohromit, byl naprosto upřímný, a jelikož byl plně upřímný, jeho tvrzení musí být pravdivé. Takže jak může upřímně říct „Krišna mi poslal mnoho duchovních učitelů.“
 
Tak se nad tím zamyslete, každý oddaný je jedinečný, je to jedinečná individualita a má nějakou jedinečnou sílu, určitou jedinečnou kvalitu odevzdání. Opravdu se odevzdávají způsobem, kterým my bychom se odevzdat zdráhali, a my jsme odevzdaní, ale v našem odevzdání jsme velice vybíraví: „Odevzdám se tomu, co mám rád a velice opatrně se nasměruji na takové místo v tomto hnutí, které mi službou vyhovuje. Děkuji mnohokrát, ale já si našel svoje místečko a na mém místečku je mi příjemně.“ A pak vidíme, jak se ostatní odevzdávají v oblastech, ve kterých mi se neodevzdáváme. „Jo, oni to dělají, oni jsou moji duchovní učitelé. Mohu se od nich učit. Kdybych se jen od nich naučil to odevzdání. Oni to dělají, tak proč bych to nemohl dělat já?“




Kadamba Kanana Svámí, Vrindávan, ŠB 4.27.10, 3. března 2013

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat