pondělí 22. února 2016

Krišnova neomezená potence


Měli bychom si uvědomit, že když si nevěříme, je to proto, že si myslíme, že jsme konatelé. Věříme, že děláme různé věci a výsledky těch věcí záleží na našich činnostech. Ale ve skutečnosti bychom měli vědět, že vše závisí na Krišnovi a na Jeho milosti. Takže pokud řekneme: "Mé nedostatky se mi postaví do cesty a pak  pro mě bude těžké udělat pokrok," pak nepočítáme s Krišnovou neomezenou potencí a mocí. Jednoduše říkáme: "Já jsem tak pokleslý, že mě Krišna nedokáže pozvednout!"

Tímto způsobem vlastně omezujeme Krišnu. Nepřímo tak říkáme, že nemáme žádnou víru v Krišnu. I když říkáme že nemáme žádnou víru v sebe, když se na to podíváme více do hloubky, ukazuje to, že nevěříme Krišnovi.

Nezáleží na tom jak jsme slabí, je to jedno jak jsme pokleslí, Krišna nás dokáže zachránit a On to chce udělat! Šríla Prabhupáda vyzdvihoval tento bod.  Říkal, že Krišna má deset rukou a s těma deseti rukama nám dává milost plnými proudy. Co zmůžeme my, s našimi dvěma pažemi? My si ani nemůžeme tu všechnu milost vzít - je jí tolik! Prabhupáda také říkal, že Krišna chce, abychom se vrátili zpátky k Bohu více, než chceme my sami!

Kadamba Kánana Svámí, 6 ledna 2016, Drakensburg, JAR, ranní lekce

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat