pátek 31. července 2015

Strom přání

Včera jsem na nedělním programu zmínil, že zpívání nás mění vnitřně a probouzí naši lásku ke Krišnovi, díky čemuž se mění také celé naše vnímání reality. Pak se mění i celé vnímání mahá-mantry. Na začátku si myslíme, že Hare Krišna mahá-mantra je velice mocná, ale později zjistíme, že je ještě mnohem mocnější, než jsme si kdy mysleli. Šríla Prabhupáda měl toto pochopení, a proto byl i plně přesvědčivý, když zpíval pod stromem v Tompkins Square Parku. Neměl žádné pochyby, že všichni ti hippies a ostatní lidé se stanou oddanými. Nyní jsou v Tompkins Square Parku bezdomovci, kteří tam žijí, protože to je na Lower East-side, ošuntělé části New Yorku. I dnes spí v parku, ale rádi zpívají Hare Krišna, protože tam je strom přání.

Šel jsem do Tompkins Square Parku mnohokrát, a když jsem tam byl naposledy, modlil jsem se k tomu stromu. Někteří lidé jsou velkými objímači stromů, ale já stromy neobjímám. Ale potom jsem si právě v Tompkins Square Parku pomyslel: "Tenhle strom na to je." Takže jsem ho objal, položil svou hlavu na jeho kmen a řekl malou modlitbu. Modlil jsem se o sílu šířit vědomí Krišny. Po odříkání té modlitby jsem se otočil a pod tím stromem stál kluk, který se mě zeptal: "Co musím udělat, abych se stal mnichem jako ty?" A já jsem realizoval: "Tohle je strom přání! O tom není pochyb!" Co musím udělat pro šíření vědomí Krišny? Jen přijmout útočiště u stromu v Tompkins Square Parku, přijmout útočiště u svatého jména a vše se dostaví, bude se to šířit automaticky. To je dar, který jsem od stromu v Tompkins Square Parku dostal...

Když velký vaišnava požehná určité místo, to místo se změní, což se stane jeho přítomností. Šríla Prabhupáda tedy přeměnil tento strom ve strom přání jednoduše tím, že pod ním zpíval. Prabhupádovou mocí se z tohoto stromu stal strom přání, stejně jako bylo změněno i mnoho jiných míst na celé planetě, kam Prabhupáda jel. Když jdete na tahle místa, tak ať už to víte či nikoliv, budete tím dotčeni.

Takže dokonce i ti bezdomovci v Tompkins Square Parku zpívají Hare Krišna. Ne na džapě, ale kdykoli vás vidí, okamžitě řeknou: "Hare Hare! Hare Krišna! Krišna Krišna!" Říkají to tolikrát, ne jen jednou, ale opakují to díky stromu přání. Když žijete v parku se stromem přání, co můžete dělat...? Tento park byl požehnán prachem Prabhupádových nohou. A přebývání v takovém parku člověka přinutí zpívat Hare Krišna, i když je úplně v kvalitě nevědomosti - na tom nezáleží. Tento strom má zcela jistě transcendentální moc úplně nade všemi.

Šrímad Bhágavatam 1.3.42, 11. května 2015, Brisbane, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat