neděle 22. června 2014

Třetí hvězdička

Člověk nikdy nemůže být spokojený sám se sebou! Nikdy si nemůže myslet: "Tak už to mám, první zasvěcení! Ano. Je to doma, druhé zasvěcení! Však víte: bráh-ma-na," a ležérně zapomenout vrátit zpátky bráhmanskou šňůru. "Ou, stále tam visí (na uchu)." (smích) A pak... sannyás!

Nějak se stalo, že jsem obdržel sannyás tady v Bhaktivedanta Manoru, přesně na tomhle místě. Řeknu vám pravdu - zločinci se vždy vrací na místo činu (smích). Takže jsme tu, zase jednou zpátky. Pamatuji si, jak jsem seděl u yajni a potil se. Nebylo to kvůli horku z ohně, ale kvůli horku z přijetí toho slibu!

Bylo mi 44 a říkal jsem si: "Jsi pořád tak troufalý! Vždycky se dostaneš do velkých problémů a tentokrát se ti to opravdu podařilo! (smích) Jsi si opravdu jistý, že tím chceš projít takhle? Bude to vypadat dost hloupě, když se teď zvedneš a odejdeš." Takže jsem si to tu odseděl a vzal si dandu, i když mi bušilo srdce, a tak jsem to měl; stalo se to.

Byl tu také televizní štáb, a pak se mě zeptali: "Cítíte teď nějaký rozdíl?" No, rozdíl jsem rozhodně cítil, a tak jsem jim řekl: "Je to jako když se někdo ožení. Jako když se ho zeptáte hned po obřadu, jestli cítí nějaký rozdíl. Ano, cítíte - nyní máte zodpovědnost."

Takže jak jednou máte tuhle dandu, tak máte zodpovědnost. Po třetím zasvěcení tři hvězdičky. Pak se časem stanete guruem a čtyři hvězdičky. A potom jste v pokušení chtít i pátou hvězdičku - já jsem Bůh! (smích)

Je to těžké, ale chápejte, že sannyás je pouhá příležitost. Dobrá příležitost být konečně vážný v duchovním životě. O tom to je.

Šrímad Bhágavatam 8.23.36, 9. března 2014, Bhaktivedanta Manor, Anglie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat