sobota 1. února 2014

Jedině Bůh mě zachrání!

Mám příběh, který je spojený se zemí, odkud pocházím. Protože je Holandsko velmi nízko položené, dochází tam někdy z záplavám, ale dnes to mají pod kontrolou pomocí technologií. Roku 1953 byla obrovská povodeň a lidé seděli na střechách svých domů. K jednomu muži, který také seděl na střeše domu, přijel člun a řekli mu: "Nastupte do člunu!"

Muž odpověděl: "Ne, mě zachrání můj Pán." Po člunu přiletěla helikoptéra: "Ne, já do vrtulníku nenastoupím. Mě zachrání jen Bůh a nikdo jiný." Ten muž pak zemřel a stanul před Bohem. Zeptal se Ho: "Proč jsi mne nezachránil?"

Bůh odvětil: "Co tím myslíš? Poslal jsem ti člun a helikoptéru! Co víc jsi chtěl?"

Bůh nám tedy posílá problém, ale také nám posílá řešení. Posílá nám též nástroje, pomocí nichž s těmi problémy můžeme něco dělat a ne jen odevzdaně sedět: "Ach, to je má karma. Co mohu udělat?"

Vezměte své dvě ruce a něco s tím udělejte. Jinými slovy, svůj osud můžeme zkusit změnit tvrdou prací. A měli bychom se o to pokusit. Když to ani pak nefunguje, tak dobrá, potom to přijmeme. Dostali jsme nějaká řešení, takže si vezmeme trochu léku, pokud to není v rozporu s Pánovým plánem. On nám dává problémy a jejich řešení. My se tedy o problémy nestaráme, Krišna je tak milostivý!

Přednáška ŠB 2.2.36, 29. září 2013, Melbourne, Austrálie

Původní text v angličtině zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat