pondělí 18. ledna 2021

Vzpomínání a zapomnění

Je řečeno, že duchovní svět je tripad vibhuti (tři čtvrtiny stvoření) a hmotný svět je ekapad vibhuti (jedna čtvrtina stvoření). A je řečeno, že pouze jedna desetina živých bytostí žije v hmotném světě, zatímco devět desetin jich žije ve světě duchovním. Takže je tu mnohem více oddaných, kteří jsou věčně zaměstnaní v láskyplných výměnách s Krišnou. V duchovním světě Krišna hraje na Svou flétnu a výsledkem je, že přiměje pávi tančit. Páv nabídne Krišnovi paví pero, což je nejcennější věc, kterou má, a proto Krišna vždy nosí paví pero. Toto všechno se děje v duchovním světě.

Ale my jsme zde v hmotném světě v odloučení od Krišny. Rozvinuli jsme touhu být od Něho oddělení a to je složité, protože Krišna je ve skutečnosti všude a vše je Krišna. Všechny energie, které existují, jsou Krišna, tak jak od Něho můžeme být doopravdy oddělení? Jednoduše není možné být od Krišny oddělení. To, na čem teď sedíme, je Krišna, dýcháme Krišnu, vše je Krišna. Dokonce i půst od prasádam, který děláme, je Krišna! (smích). Proto neexistuje ani okamžik, kdy bychom byli od Krišny odděleni. Jak Krišna říká: sarvasya caham hrdi sannivisto mattah smrtir jnanam apohanam ca vedais ca sarvair aham eva vedyo vedanta-krd veda-vid eva caham (Bhagavad-gita 15.15). Říká, že je usazen v srdci každého a od Něho pochází vzpomínání a od Něho také pochází zapomnění. Krišna tudíž zařizuje i to, že na Něho zapomeneme.

Když se Šríly Prabhupády ptali, proč přijel do Ameriky, řekl, že přijel proto, aby nás naučil to, na co jsme zapomněli. Toto naše vědomí je zahaleno iluzorní energií, což je také Krišnova energie, a proto jsme nyní ve stavu, kdy Krišnu neznáme. Známe jen máju! Co naplat. A Krišna je átmaráma, co On potřebuje? Nic! Átmárámové jsou spokojeni sami v sobě a všichni átmárámové jsou přitahováni ke Krišnovi. Ale Krišna je původní osoba spokojená sama v sobě! Je plně spokojen sám v sobě a přesto Mu něco chybí. Co je to? Živé bytosti, které zůstavají v hmotném světě. Krišna přemýšlí, "Jak mohu pokračovat ve Svých zábavách bez těchto živých bytostí? Samozřejmě že své věčné činnosti nemohu zastavit. To není možné a to nikdy neudělám. Tyto věčné extáze pokračují, ale jak je mohu dělat bez nich?" Proto se Krišna rozhodne, že se zjeví, abychom mohli získat chuť. Dal tám tuto neuvěřitelnou chuť tím, že vykonával tyto neobyčejné zábavy!

 

(Kadamba Kánana Svámí, 23.srpna 2019, Ljubljana, Slovinsko, Džanmaštamí)

 

Odkaz na přepis v angličtině najdete zde.

1 komentář:

  1. Jste tady a potřebujete pomoc Zachraňte svůj vztah a získejte zpět svého bývalého milence! kontakt: drogalad02@gmail.com je určitě jedním z nejlepších kouzelníků online a jeho výsledkem je 100% záruka.
    Po 10 letech manželství jsme byli s manželem v jedné nebo druhé hádce, dokud mě nakonec neopustil a odstěhoval se k jiné ženě. Cítil jsem, že můj život skončil a moje děti si myslely, že už svého otce nikdy neuvidí. Snažila jsem se být silná jen pro děti, ale nedokázala jsem ovládat bolesti, které trápí mé srdce, mé srdce bylo plné bolestí a bolestí, protože jsem byla opravdu zamilovaná do svého manžela. Každý den a noc na něj myslím a vždy si přeji, aby se ke mně vrátil, byl jsem opravdu naštvaný a potřeboval jsem pomoc, tak jsem hledal pomoc online a narazil jsem na web, který navrhl, že Dr.Ogala může pomoci dostat se zpět rychle. Cítil jsem tedy, že bych ho měl zkusit. Kontaktoval jsem ho a on mi řekl, co mám dělat, a udělal jsem to, pak pro mě udělal kouzlo lásky. O 21 hodin později mi můj manžel opravdu zavolal a řekl mi, že mu tolik chybí mi a dětem, tak úžasný !! Tak se toho dne vrátil se spoustou lásky a radosti a omluvil se za svou chybu a za bolest, kterou způsobil mně i dětem. Pak od toho dne bylo naše manželství nyní silnější než před tím. Všechno díky Dr. Ogale je tak mocný a rozhodl jsem se podělit se o svůj příběh tady na internetu, že Dr.Ogala je skutečný a mocný, za kterého se budu vždy modlit žít dlouho, aby pomohl svým dětem v době potíží, pokud jste tady a potřebujete svého Ex zpět nebo svého manžela, obraťte se nyní na toto mocné sesilatelství kouzel. Tady je jeho kontakt WhatsApp: +2347049668119, e-mail: drodalad02@gmail.com, už neplač

    OdpovědětVymazat