čtvrtek 11. října 2018

První kontakt s duchovním mistrem


Můžete nám říci, jak jste se dostal do kontaktu s Jeho Svatostí Jayadvaitou Svámím, vaším duchovním mistrem? Jak jste si ho vybral a jak vám pomohl v pokroku v duchovním životě?


Jayadvaitu Maharádže jsem potkal ve Vrindávanu v roce 1978, když zrovna přijal sannjás. Ve Vrindávanu je pultík s mahá-prasádam v miskách z listů. Tak on šel k tomu pultu a nabral si komínek těch listových misek. V tu chvíli jsem zrovna šel okolo a říkám mu, "Vy máte ale hlad, Maharádži!" (smích). To jsem prostě musel říct, no ne? No a Maharádž povídá, "Ach výborně, pojď mi to vzít." Tak jsem šel za ním a odnesl mu to všechno do pokoje. Když přijal prasádam, lehl si na postel, podal mi Krišna knížku a požádal mě, abych mu četl. Asi po deseti minutách jsem si myslel, že usnul, tak jsem přestal číst a chystal jsem se po špičkách opustit pokoj, když v tom jsem uslyšel, jak někdo říká, "Nepřestávej číst!" Tak jsem začal číst znovu a každých 10-15 minut se to dělo znovu. Vždy usnul, já se snažil uniknout, ale on mě znovu požádal, abych zůstal a ještě četl z Krišna knížky. Takhle to šlo asi hodinu a půl nebo tak nějak. Tak takto začal náš vztah, a nakonec se vyvinul v
přátelství, které se nakonec změnilo ve vztah gurua a žáka.


(Kadamba Kánana Svámí, 7.ledna 2018, Brisbane, Austrálie, Otázky a odpovědi)


Odkaz na přepis v angličtině najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat