pondělí 1. října 2018

Celý svět!


   Od té doby, co jste přijal stav odříkání, cestujete po celém světě. Můžete nám říci trochu něco o svých současných kazatelských činnostech?

Posledních asi 20 let hodně cestuji. Začal jsem jako sannjásí v roce 1997 a potom jsem se v roce 2001 stal duchovním učitelem. Jak jsem začal mít žáky, mám stálé osobní vztahy s lidmi po celém světě. Proto se přirozeně tyto cesty vztahovaly k těmto vztahům, abych zůstal se svými žáky v kontaktu. Jedna z věcí, které na svých cestách dělám, je že tyto vztahy udržuji a skrze ně se snažím posunout vědomí Krišny kupředu.

Když jsem v hnutí začal, bylo to hnutí velmi misionářské, jako tomu bývalo za časů Prabhupády.
Skutečně to bylo o tom změnit svět. Dnes to už o tom tolik není, je to víc o žití Krišny si vědomého životního stylu a nalézání cesty, jak to jakožto oddaní můžeme dělat. Jako sannjásí jsem
stále součástí té misijní či revolucionářské strany hnutí. Zde se snažím lidem pomoci umístit se v pěkném duchovním životě, jako v pěkné lodi, a po chvilce tu loď rozhoupu, aby něco dělali. Ne jen aby si pěkně žili své životy, kdy kočku v rodině krmí prasádam a všechny květiny na zahradě obětují Krišnovi. To je pěkné, ale chceme něco víc. Nechceme, aby jedla prasádam jenom kočka, chceme, aby ho jedl celý svět! Tak toto je moje mise, vybudovat v mých žácích tento revoluční duch!


Kadamba Kánana Svámí, 7.ledna 2018, Brisbane, Austrálie, Otázky a odpovědi


Odkaz na přepis v angličtině najdete zde. 

Žádné komentáře:

Okomentovat