čtvrtek 13. září 2018

Poprvé ve Vrindávanu

Jak jste se dostal do Vrindávanu? Byl to ten moment, kdy jste začal brát vědomí Krišny vážně?
Jednoho večera jsem se procházel s kravami poblíž Vrindávanu a došel jsem tam pěšky. Přišel jsem přímo do Krišna Balarám mandiru, kde zrovna začínala Tulasí púdža a já viděl všechny ty lidi, jak se klaní rostlině a říkal jsem si: "A je to tady... teď se budeme klanět kytce." (smích) Nejdřív to byl trochu šok, ale potom se otevřely dveře oltáře a vyšel albínský pudžárí a zatroubil na lasturu, což pro mě bylo jako něco z úplně jiného vesmíru. Takže tak to pro mě začalo. Potom jsem zůstal v Indii v letech 1978 až 1995, kromě jednoho roku, kdy jsem si odpočinul v Austrálii. Tak jsem se stal skutečně součástí hnutí a indické kultury. Ve skutečnosti, jednou jsem někam letěl a za mnou seděli nějací lidé a šeptali si v Hindi: "Ach, tenhle chlapík je náboženský fanatik." Nevěděli, že umím taky plynně mluvit Hindi, tak jsem se otočil a v Hindi jim poděkoval za jejich komentář. (smích)
(Kadamba Kánana Svámí, 7.ledna 2018, Brisbane, Austrálie, otázky a odpovědi)
Odkaz na přepis v angličtině najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat