pondělí 10. září 2018

První setkání

Kdy jste se poprvé setkal s někým z oblasti vědomí Krišny? Jak se stalo, že teď jste tam, kde jste?

Během všech svých cest po Indii jsem nikdy nepotkal oddané. Ale oddané jsem viděl u nás ve městě v Holandsku. Přijela malá šedá dodávka a pak z ní vyskákali tihle růžoví mužíčci. Nebylo možné, aby se tolik lidí vešlo do jedné malé dodávky. Tak jsem hned věděl, že tohle je něco. Potom se postavili do řady a vykročili mým směrem, tak jsem zmizel dovnitř obchodu. Byl tam jeden muž, který řekl: "Vypadají jako nebezpečná sekta." Tihle lidé vypadali jako zosobnění náboženského fanatismu v ulicích Holandska, hodiny a hodiny zpívali 'Hare Krišna, Hare Krišna', a já si myslel: "Teda! Tihle lidé vypadají tak extrémně a fanaticky!" Což je důvod, proč jsem na začátku ani nepomyslel na to, že bych se nějak zapojil. Nicméně poté, co jsem strávil nějaký čas v Indii, jsem si začal uvědomovat, že je to ve skutečnosti více indické, než jsem si myslel, tak jsem se na to začal dívat. Na poličce u jednoho mého přítele jsem našel Bhagavad-gítu, tak jsem ji přečetl. Tehdy jsem byl už dost seznámen s indickou kulturou, takže mi poselství Bhagavad-gíty dávalo smysl a začal jsem se k němu vztahovat.
(Kadamba Kánana Svámí, 7.ledna 2018, Brisbane, Austrálie, otázky a odpovědi)
Odkaz na přepis v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat