sobota 29. června 2013

Vzít odpovědnost

Kadamba Kánana Svámí, 2. května 2013, Rádhadéš, Belgie, Venu gíta řeč

V hmotném světě musíte činit lidi zodpovědnými. Prabhupáda následoval tento systém, kde stanovil osoby odpovědnými postarat se o něco a vzít za to odpovědnost. Učinil lidi zodpovědnými za věci, které způsobily mnoho sporů, protože je mnoho lidí, kteří nemají rádi když někdo něco řídí. Principielně prostě nechtějí žádné vedení.

Já nejsem moc rád, když nad sebou mám vedení. Jsem také trochu rebel a když někdo kolem projde a řekne mi co mám dělat. Pokud se mi pokusí říci: „Musíš jít tam, nemůžeš zde sedět Kadamba Kánana Svámí. Já odpovím „A proč ne?“ To bude má první reakce.

Ale pokud mě někdo požádá velice pěkně. „Mohl by sis prosím sednout někam jinam? Snažíme se už šest měsíců udržet tuto trávu zelenou a klečeli jsme na kolenou a snažili se o to a nyní je takhle ničena. Tak mohl byste se prosím posadit…“ Já bych odpověděl, „Oukej.“

Takže pokud máte za něco odpovědnost, setkáte se s lidmi, kteří půjdou proti vám, dokonce i když jste neudělali vůbec nic špatně. Jednoho dne, před mnoha lety jsem byl chrámovým komanderem ve Vrindávanu a tu náhle někdo vylétl ze dveří a s Francouzským akcentem na mě afektovaně vyjel: „Tak ty si myslíš, že jsi velký šef! Myslíš si, že jsi opravdu něco velkého! Říkám ti, ty nejsi vůbec nic!“

A já jsem ho přitom nikdy v životě nepotkal. Cítil jsem se: „Co to? Co to jen bylo?“ A trochu později jsem seděl dole pod schody a přemýšlel jsem o tom. Myslím, že to byly zosobněné reakce za všechny přestupky, které jsem udělal proti oddaným. Myslím že jo. On se objevil úplně z čista jasna z ničeho nic. Přemýšlel jsem: „Můj Bože, ty to víš. Co mám dělat. Nemůžete brát takové věci úplně vážně.“

Samozřejmě, starší oddaní by nám měli říci, zda tu službu mámě dělat či ne. Ale my se musíme snažit uspokojit lidi tak moc, jak je to jen možné a nesmíme se nechat hluboce emocionálně ovlivnit.

Původní článek v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat