pondělí 17. ledna 2022

Blízko Krišnovi

Krišna je suhrit. Je naším nejdražším přítelem. Prabhupáda řekl, že Krišna je náš nejlepší přítel a oddaný odpověděl, "Ne, Prabhupádo, ty jsi náš nejlepší přítel! Krišnu my neznáme, známe jenom tebe!" Prabhupáda potom vysvětlil, "Ne, Krišna je tvůj nejlepší přítel, protože je vševědoucí, ví všechno, zatímco já ne, a mohu tě zklamat." Vlastnost vševědoucnosti znamená, že Krišna zná nejhlubší touhy v našem srdci. Ví vše a výsledkem je, že nás nikdy nezklame. Ne že nám dá vše, co chceme, ale pokud se budeme Krišny držet, jistě budeme zcela naplněni. Měli bychom tedy mít takovou meditaci a pamatovat na to, že Krišna od nás není daleko. Dokonce i zde v tomto hmotném světě je u nás Krišna ve skutečnosti přítomen. 

 

Krišna je také velmi přístupný. Jednou jsem připravoval seminář o modlitbě. Když jsem vyhledával na internetu, dostal jsem se na stránku zasvěcenou svatému Antonínovi. Četl jsem tam mnoho modliteb a mnoho z nich bylo jen, "Prosím, svatý Antoníne, pomoz mi!" nebo "Pomoz mi se zkouškou." nebo "Moje teta má problém s kolenem, prosím pomoz jí." Mnoho těchto modliteb bylo jen materialistických, ale potom jsem uviděl modlitbu matiky, která říkala, "Mé dceři jsou teprve tři roky a má selhání ledvin. Musí být v nemocnici na přístrojích. Ó prosím svatý Antoníne, přenes její bolest na mě. Zachraň prosím mou dceru od utrpení." To byla hluboká modlitba. Jedna modlitba na stránce říkala, "Když se modlím, uvědomuji si, jak daleko jsem od Boha." Díky tomu jsem si uvědomil, jak je naše hnutí odlišné. Nemyslíme na to, jak jsme daleko, ale jak jsme Krišnovi blízko. Když zpíváme, cítíme se ke Krišnovi blízko. To je naše meditace. Není to jako by nás tady nechal samotné a my se modlíme a zpíváme a tak se nějak očišťujeme a tak se stáváme kvalifikovanými. Ne. Vůbec nás tady nenechal. Je naším nejdražším přítelem.


Kadamba Kánana Svámí, 17.listopadu 2018, Préma-Saróvar, Vrindávan, Indie, Parikrama 2018 

 

Odkaz na přepis v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat