pondělí 16. ledna 2012

Závěr z manželství


Otázka:
Ve významu (SB 7.14.1), Prabhupáda nejdříve vysvětluje brahmačárí, vánaprasta a sanjás ášramy a poté nakonec říká, grhasta ášram je pro ty, kteří jsou příliš připoutáni k sexuálnímu životu. To zní jakoby jediný důvod grhasta ášramu byl chtíč. Je to tak?

Odpověď:
No, obecně řečeno je to tak. Ale někdy, i seberealizované duše přijdou do grhasta ášramu aby naplnili záměr Pána, to se také stává. Šrínivása áčárja, například, měl dvě manželky, ale byl plně seberealizovaný; viděl duchovní svět. To byl Pánův plán. Ale pro většinu z nás, vy víte…

Věc je ta, že jste dokonale šťastní sami o sobě a pak náhle začnou vyvstávat sexuální touhy a následně přijdou touhy po vztahu s někým. Někteří lidé mohou namítnout, že to není jen o tom, je to také o vztahu. Dobře, souhlasím, že vztah je důležitý. Nemůžeme být v tomto světe sami, potřebujeme ostatní, ale myslím, že manželství, a říkám to po 24. Letech co jsem to zkoušel, manželství je nepřirozená dohoda.
Vysvětlím proč. Myslím, že dát někomu jinému tolik práva k zasahování do vašeho soukromí je příliš. Podívejte, když nejste za nikoho ženatí/vdané, můžete pěkně zdvořile říci: Děkuji ti moc. Potřebuji teď trošku času pro sebe.

Ale toto nemůžete říci své ženě…. Myslím, no můžete, ale můj Bože, co přijde potom!

Nikdy se mnou netrávíš čas... absolutně tě nezajímám.... jseš naprosto chladný a bez zájmu… vždycky jsi zaměstnaný jinými věcmi!

A vy si myslíte: Chci pouze dokončit svá kola.

Nedovoluje to soukromí, které přirozeně potřebujete. Je to velice intenzivní. Je to nepřirozená dohoda, toto omezení soukromí. Co se týče společnosti, myslím že je třeba, ale pro to bych manželství jako řešení nedoporučoval.

SB 7.14.1, Cape Town, Jižní Afrika, 20.12.2011
Původní článek v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat