pondělí 2. srpna 2010

Co s hmotnými touhami?

Kdykoli máme hmotnou touhu – ó můj Bože, já mám hmotnou touhu, ach ne – já mám stovky hmotných tužeb, ó né, ale s tím musím něco udělat! Óch, moje hmotné touhy, óóó... Zapomeňte. Prostě nic nedělejte. Co uděláte? Nic. Mám pro vás analogii. Pokud nemůžete nedělat nic, tak vezměte své hmotné touhy, vezměte prázdnou krabici, do krabice dejte své hmotné touhy, zavažte jí, napište na ní velkým písmem MOJE HMOTNÉ TOUHY, tu krabici vezměte, položte jí na polici, nechte jí tam a dělejte nějakou službu pro Krišnu. A pak jednoho dne...čas ubíhá, čas ubíhá, a někdy se na tu svou krabici podíváte – á, moje hmotné touhy, jsou tam...a pak jednoho dne nemáte tolik služby, nejste tak zaneprázdnění, tak si pomyslíte – dneska si trochu pohraju se svými hmotnými touhami! Jdete k polici, krabici sundáte, podíváte se dovnitř...polovina hmotných tužeb zmizela!!!!! Kdo mi ukradl moje hmotné touhy?!? Kdo myslíte že vám ukradl vaše hmotné touhy...? Copak jste neslyšeli, že Krišna je zloděj? Nevíte to? Každý ví, že má ve zvyku krást. Takže Krišna krade tyhle hmotné touhy. Krade je. Ale my si děláme takové starosti – a co moje hmotné touhy, moje hmotné touhy, moje hmotné touhy... Dělejte trochu oddané služby a Krišna všechny tyhle hmotné touhy ukradne!
Ale co moje hmotné touhy, ale co moje hmotné touhy, ach, co s nimi? Polovina už je ukradena, polovina už je pryč! Udělejte ještě trochu víc služby a velice brzy zmizí všechny. Všechny zmizí... Tak jo, to je všechno pěkné, ale já jsem viděl oddané, kteří praktikovali dvacet let a stále mají hmotné touhy – tak co s tím? Viděli jsme i třicet let, a udělali hodně, spoustu služby...a přesto měli hmotné touhy! Tak já nevím, říkáš oddaná služba a všechno odchází opravdu rychle, ale v praktické realitě vidíme případy, kdy je to trochu jinak. Takže co s tím? Ano, je řečeno bahu džanma kare jadi šravana, kírtana tabu ta’ ná pája kršna-pade prema-dhana (ČČ Ádi líla 8.16) - že člověk může toto svaté jméno zpívat po mnoho a mnoho životů a přesto nezískat vytoužený úspěch tohoto zpívání. Může zpívat mnoho a mnoho životů a přesto neobdrží vytoužený úspěch tohoto zpívání...pokud se člověk stále dopouští přestupků proti svatému jménu. To je ten klíč. To je náš problém – ne naše hmotné touhy, ale náš problém je, že správně nezpíváme!

Celá přednáška ke stažení zde.
(angličtina, formát wma, velikost 10,1MB)

1 komentář:

  1. Osobně hmotné touhy a touhy po hmotných statcích vnímám jako něco, co kolem mě proplouvá. Neřeším to a přijde mi, že v 21. století řešit něco jako odloučení od hmotných tužeb je krok zpátky. Každý ať si dělá, co chce. Ale chápu, že každá víra a myšlenkový proud to má jinak. Stejně jako názory na různé bylinkové preparáty jako cbd oleje, kdy jsem se setkal s jedním katolíkem, který rezolutně tvrdil, že cbd určitě nikdy ne, protože to odporuje jeho víře. V čem, to mi už bohužel nebyl schopný říct. :)

    OdpovědětVymazat