pátek 6. srpna 2021

Oběť pro Krišnu


Každý dělá oběti pro hmotný prospěch. Ale to jsou oběti od kterých se musíme postupně odpoutat a místo nich dělat jen oběti pro Krišnu. Proto očišťování zůstává každý den v naší mysli, ať děláme cokoli. Nechme hlavu skloněnou a nemysleme si, že jsme tak kvalifikovaní, protože ať už máme jakoukoli zásluhu, získali jsme ji jen díky Prabhupádově hnutí. Tak jednoduché to je; odtud pochází naše zásluhy. Když nám bylo dovoleno vykonat trošku služby, a o cokoli nás oddaní požádají, nějakým způsobem to uděláme. Někdy se mi líbilo, když oddaní požádali, a když požádali o službu, která je důležitější, stal jsem se důležitějším. Takže když jsem byl velmi důležitý, Krišna na mě jen aplikoval princip  ‘punar mūṣika bhava’  - staň se znovu myší! Musím říct, že tento příběh je příběhem mého života. V mém životě jsem se vždy znovu a znovu stával myší. Dnes se jednoduše snažím přijmout, že jsem myš, nic víc. 



(Kadamba Kánana Svámí, 15.července 2012, Kapské město, JAR, přednáška na nedělním programu)


Odkaz na přepis v angličtině je zde.


foto: bh. Oleg Vinokurov-Dyomin

Žádné komentáře:

Okomentovat