pondělí 1. března 2021

Cíl života

Měl jsem štěstí, že jsem přebýval ve Vrindávanu. Samozřejmě jsem za to platil cenu odříkání. Ve svatém dhámu jsem měl hodně malárie. V jednom roce jsem měl malárii dvanáctkrát a pokaždé trvalo asi dva měsíce, než jsem se zotavil. Takže jsem byl nemocný asi polovinu roku. Důsledkem toho jsem hodně zhubl a poslali mě do Austrálie. Když jsem přijel do Melbourne, zjistil jsem, že vrabci tam jsou dvakrát tlustší než v Indii, a viděl jsem, že jsem na správném místě! (smích) Věděl jsem, že v Austrálii trochu přiberu. Samozřejmě, tehdy jsem si neuvědomil, že ne všichni vrabci v Austrálii jsou tak velcí. Ale velcí byli vrabci, kteří žili blízko chrámu, protože tam bylo tolik prasádam, tolik milosti, že dokonce i vrabci se topili v této transcendentální milosti. Nějakým způsobem máme štěstí lidského zrození. Je to vzácné, není často dosažitelné. Získali jsme ho a proto jsme schopni přijmout transcendentální poznání, které nám může dát jasné pochopení toho, co je cíl života - prokazovat láskyplnou službu Krišnovi. Cíl života by vždy měl být v popředí.


 (Kadamba Kánana Svámí, 12.dubna 2020, Durban, JAR, přednáška na Vjása púdže)

 

Odkaz na přepis v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat