pondělí 12. října 2020

Jiskřička víry


Je to Svaté jméno Pána, které probouzí naši přirozenou lásku ke Krišnovi. Čili nasloucháním a zpíváním Hare Krišna mahámantry probudíme naši čistou lásku ke Krišnovi. Máme víru, tak či onak, abychom měli takovou touhu. Máme štěstí, že díky sdružování se s oddanými jsme získali víru, protože víra je klíčem ke všemu.

Jednou jsem byl v Majápuru a přijel tam jeden člověk, který vypadal jako dvojče Salvadora Dalího. Měl malou špičatou bradku a knír. Jakmile jsem ho uviděl, pomyslel jsem si, "To je malíř!" a opravdu to byl malíř. Ale to nebyl nějaký obyčejný malíř. Mohu to říct, protože kdykoli jsme v Majápuru, mám speciální program časného vstávání a zpívání mnoha kol a tak dále. Takže jsem měl tento program a někdy jsem chodil okolo a narazil jsem na toho malíře, který také zpíval. A potom jsem viděl, že ten malíř zpívá celý den a také navštěvuje všechna árati, všech sedm. Tak jsem ho den za dnem pozoroval. On jen zpíval a zpíval. Říkal jsem si, kolik tak může zpívat kol? Byl na každém árati. Jen pár z nás to dělalo. Jen jsem přemýšlel, "Kdo je tato osoba? Odkud má tu sílu? Tohle nedokáže dělat žádná obyčejná osoba. Žádná obyčejná osoba nedokáže tolik zpívat." Jednoho dne jsem k němu přišel a zeptal se, "Kdo jsi? Jsi polobůh?" O řekl, "Možná." O několik dní později mi dal báseň, kterou zopakuji, jak si ji pamatuji:

"Viděl jsem toho starého muže v roce 1967. Viděl jsem ho s jeho následovníky. Viděl jsem, jak moc ho milovali. Viděl jsem, jak zářil. Proto jsem se rozhodl držet si bezpečný odstup."

Inu, je zřejmé, co se tady stalo. Tento muž si držel odstup, ale nebyl dostatečně bezpečný. Byl dost blízko pro to, aby se v jeho srdci probudila jiskřička víry. Ta jiskřička víry je ve skutečnosti tím, co ho přivedlo. Tato víra nyní uzrála do bodu, že tento mlíř byl schopen zpívat tolik kol s velkým odhodláním. Vstával tak brzy (ostatní mohou říct v noci, protože to nebylo brzy ráno), aby se účastnil všech árati během dne, vše silou této jiskry víry. Každý z nás také rozvinul víru. Tato víra je tím, co nás dovedlo do tohoto bodu. Nechť tato víra roste hlouběji a hlouběji!

 

(Kadamba Kánana Svámí, 1.srpna 2020, Rádhadéš, Belgie, přednáška při zasvěcení)


Odkaz na přepis v angličtině najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat