sobota 12. března 2011

Pozitivní boj

Jestliže nikdy nenasloucháme o Krišnovi, pak bude naslouchání prázdné, a nebudeme mít chuť do zpívání. A to je přesně ta věc co neděláme. Nenasloucháme o Krišnovi, protože jsme to neslíbili a nikdy nemáme čas. A proto není překvapivé, že s těmi koly bojujeme. Šestnáct kol, tolik moc! Ale je to naše záchranná milost. Je to ta věc, která nás může zachránit. A my musíme bojovat. Gajendra, jeho život byl o boji a skrze ten boj se obrátil na Boha, a když se Bůh ukázal, zvedl lotosový květ a nabídl ho Pánovi. Jen to zkuste vy. Gajendra bojoval.


Musíme bojovat správným způsobem, musíme zápasit konstruktivním způsobem. Ne pouze zápasit a bojovat s obtížemi. Ne, musíme bojovat, abychom dělali správné věci.

Jako někdo kdo je nemocný, bude zápasit. Negativně bědovat a naříkat celý den. Jsem tak slabý. Je mi tak mizerně. Tak moc trpím. Nedovedete si představit jak hrozně mi je, od té doby co jsem nemocný. Všechno je špatně a doktor říká, že není žádná naděje, že to je neléčitelné. Taková osoba bojuje.

Ale je zde také pozitivní zápas. Běž něco dělat. Vezmi si lék. Zkus tohle, zkus tamto. Dělej nějaká cvičení. Buď aktivní. Bojuj! Přemož tu nemoc! Přenes se přes to. Ty to dokážeš. Jsou lidé, kteří jsou v tomto úplně ohromující. Lidé, kteří jsou úplně paralyzovaní, a pak nějakým způsobem začnou hýbat jedním prstem a cvičí a pak už dvěma prsty, a pak jednou už jednou rukou. A oni se dostanou tak daleko. Možná ne na 100%, ale nějakou hybnost zpět dostanou díky jejich bojovnému duchu. Duchu přenesení se přes obtíže. A to je také boj, ale pozitivní boj.

A stejně tak v duchovním životě. Je to těžké, kvality hmotné přírody jsou tak silné a já mám tolik hmotných tužeb. Snažím se zpívat, ale nemám do zpívání chuť a je to tak těžké. A tyto knihy, je tak těžké je číst. A filozofie je tak obtížná. Nemohu to dělat každý den. A mám tolik práce. Jen na přežití je veškerá má energie pryč. Tak toto je negativní boj.

Pozitivní boj. Je to těžké, ale já to zvládnu. Budu číst tyto knihy každý den. Budu každý den naslouchat. Já to udělám. Buďte pozitivní. Takovýmto způsobem musíme pozitivně bojovat a pak budeme v duchovním životě úspěšní. Potom bude naslouchání dávat život zpívání. Zpívání bude oživovat vzpomínání. A potom přirozeně vyvineme touhu uctívat Krišnu. A pak budeme přirozeně zbožní a oddaní.

Kadamba Kánana Svámí, 21/10/2010, SB 8.4.13, Canberra, Austrálie

Žádné komentáře:

Okomentovat