čtvrtek 6. ledna 2011

Oddaní mají také právo na existenci

Povídka o vlkovi, který se šel napít vody k potoku a malé jehně se tam také přišlo napít vody. Tehdy Vlk řekl:

"Hej! Ty špinavé malé jehně! Co tu děláš? Jak se opovažuješ vstrčit svůj špinavý čumák do mé pitné vody?!" (smích)

"Nééé... né pane Vlku. Já piji dole po proudu od vás, takže ta voda co piji vůbec nekontaminuje vaši vodu."

"Nyní poslouchej. Nejdříve strčíš svůj špinavý čumák do mé vody a pak mi ještě odmlouváš.. a to stejné už jsi udělalo loni!"

"Né pane Vlku. Loni jsem ještě nebylo narozeno."

"Tak teď už toho mám dost, za ty nesmysly tě sním!"

Tady vidíme, jak závist zahrnuje skutečnost, že nenecháme druhého žít. Můžete být zde v chrámu, ale nebudete moci existovat: nemůžete být sami sebou: musíte být má přesná kopie... ale ve více pokorné verzi. (smích) A tímto způsobem se musíte chovat přesně podle mého světa, protože já jsem starší a já vás nenechám žít. A mnoho lidí ve vztazích nenechají ostatní žít. Vnucují ostatním své myšlenky. A jako výsledek utlačují ostatní, ale ve védské kultuře je koncept prajás - ten, který se narodil má právo na život!

Stejně jako máme pole obilí, a ptáci se přijdou najíst. Samozřejmě, nějaký farmář tam bude stát se svou puškou... napodobeninou. "Dávejte si raději pozor vy ptáci, kteří přiletíte na moje obilí!"

Takže ptáci odletí dál... a dělají si z farmáře legraci, stejně totiž dostanou své obilí. Ptáci mají na to obilí právo. Pták si může vzít obilí. Farmář může udělat nějaké opatření, aby je odehnal o kus dál.
Může tam umístit nějakého strašáka. Víte jak je to se strašáky, když už si na něj sedne i vrána. (smích) Takže to není příliš působivé. Ale je to pohodlné místo pro přistání odkud můžete prozkoumat obilí. (smích) "Který bych si měl dát první?"

My nemáme právo zabít ptáky, nebo je lovit. Ptáci mají právo na život. Oddaní mají také právo na život, a to je ještě složitější než s ptáky, že? Jiní oddaní v chrámu mají také právo na život.

Kadamba Kánana Svámí, Melbourne, říjen 2010
Zdroj: www.kksblog.com

Žádné komentáře:

Okomentovat