neděle 12. prosince 2010

Den odchodu Šríly Prabhupády

(řeč Jeho Svátosti Kadamba Kanana Maharaje v den odchodu Šríly Prabhupády, Vrindávan dhám, 9.11.2010)


Poprvé jsem přišel do tohoto hnutí zde ve Vrindávanu v roce 1978. Přišel jsem poté, co jsem si přečetl Prabhupádovu Gítu a přesvědčilo mě to a proto, to jsem byl v Himalájích, jsem se rozhodl sejít dolů do Vrindávanu a připojit se. Byl jsem velice šťastný, že jsem přišel do tohoto chrámu, protože byl tak úžasně duchovní. Když jsem uviděl Božstva, prostě jsem cítil, že jsem v duchovním světě. Krišnova přítomnost byla ohromující. Pak jsem se zapojil do služby a skrze tuto službu jsem navázal spojení se Šrílou Prabhupádou. Velice brzy jsem se zapojil do různých druhů managementu, péče o chrám. Přitom jsem si uvědomil, že čím více přijmu zodpovědnosti za plnění Prabhupádovy touhy, tím silnější bude moje spojení. Tady v Krišna Balarám chrámu bylo všechno, všechno dotčené Šrílou Prabhupádou, protože tady je jeho samádhi, tady instaloval Krišnu a Balarámu tím slavným árati kdy byl tak potěšený, tady byl jeho dům. Každé pídě tohoto projektu se dotkly jeho osobní pokyny víc než na jakémkoli jiném místě. Ve skutečnosti, jak běžel čas, cítil jsem, že v tomto projektu byla přítomnost Šríly Prabhupády dokonce silnější než přítomnost Krišny. A Prabhupáda uchvátil mé srdce. Když jsem poprvé přišel, byl jsem pyšný, nezávislý, tvrdohlavý a pořád do určité míry jsem, ale je jeden rozdíl, že teď se modlím, teď po tolika letech se modlím, abych tak či onak mohl pokračovat v nějaké službě, v nějaké službě pro Šrílu Prabhupádu tady v chrámu Krišny a Balarámy, v tomto hnutí, abych sloužil jeho služebníkům a udělal něco pro rozšíření tohoto vědomí Krišny po celém světě. Protože jsem přesvědčen, že jak já jsem potkal Šrílu Prahupádu po jeho odchodu a jak se velice hluboce dotkl mého srdce a převzal můj život, jsem si jistý, že dnes Prabhupáda také přebírá životy mnoha lidí, kteří ho dnes potkávají poprvé. A nevím kolik let v budoucnosti se bude Šríla Prabhupáda dotýkat životů tolika lidí a vytvářet v jejich srdcích víru a uchvacovat je a tak se tohle hnutí bude stále šířit po celém světě.

Děkuji mnohokrát.
Šríla Prabhupáda kí jay!


Původní článek v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat